Elit skrev 2014-05-10 17:18:00 följande:
Vad spelar det för roll om jag så skulle vara Hitler? Det ändrar inte argumenten i TS. Det enda vi har konstaterat än så länge är att du inte har några sakliga invändningar emot det jag skrivit i TS. Hade du haft det så hade du lagt fram dem nu. Jag missar dem inte utan ofta struntar jag bara i dem eller så svara jag på det bokstavligt för att göra en poäng av typen "Du är såååå kunnig" varpå jag svara "tack, jag har läst mycket om det och läser du vidare på högskola så kanske även du lär dig något". Det är själva poängen även om det inte spelar någon större roll om det gått fram till dig eller inte. Vi vet båda två att de som skriver på det sättet gör det eftersom de inte har några sakliga argument emot det jag skriver. Då försöker man förlöjliga, anklaga personen bakom etc. Det antar jag att vi är överens om ändå?
oj, detta visar att du verkligen inte förstår vilka inlägg som avses: De med mkt mer subtila undermeningar. De som du tar som beundran eller att du ska upplysa skribenten mer. Vad gäller frånvaron av saklig debatt: Läs din ts. Och Quintus Zebras inlägg. Det är enfaldigt, dock konserverande för ditt ego, att du ger dig själv tolkningsföreträde och som en följd på det slår fast dina (illusoriska) samband. Tystnad är inte nödvändigtvis medhåll eller brist på argument. Särskilt inte i väldigt subjektiva trådstarter med länkar insprängda i varannan mening. Det upphör även vara sakligt när du plussar ihop dina enskilda källor och drar nya slutsatser som du slår fast som sanningar, helt utan Harvards hjälp. Vem menar du ska orka ta debatten med dig när du är så oseriös i din debatteknik?