vampyria2 skrev 2014-05-29 06:40:39 följande:
10 st som har just det som mitt barn har och konstigt nog så är en av dem son till en kompis till mig, är kanon för mitt barn har då alltid haft nån i sin närhet som är som mitt barn, kompisens son är i dag 22 år och har på börjat operationerna för att bli man.
Vi kommer att få mer info om det nu när vi kommer dit efter sommaren men jag har för mig att det handlar om att kroppen ska ha vuxit lite och att om hon får en kvinnlig pubetert, vilket inte alls är säkert, så ska man låta den vara i ett år för att sen påbörja det hela....ja jag kan låta lite ointresserad här efter som jag inte har full koll men jag har lämnat det åt framtiden då det kändes som nog med info som vi fick om hennes kromosomer när vi var där sist så jag tänkte att jag tar tag i den biten när det är dax för det
Nej barn har aldrig haft problem med det faktiskt, mitt barn har aldrig blivit mobbad eller så och är faktiskt en av de mest popisbarnen i klassen. Mitt barn är extremt duktig i de flesta sporter, spelar hockey, innebandy och fotboll på fritiden, i hockeyn har mitt barn fått dispens (stavas?) och spelar med tjejer som är mellan 14-17 år...efter som mitt barn är så pass duktig i sport så sliter de andra grabbarna i henne för att de vill ha med henne i deras lag på rasterna
Jag har varit lite orolig för när hon börjar bli lite äldre men har upptäckt att det är nog ingen fara där heller, senaste halv året så har till och med tjejer i hennes årskurs och de i åket över henne börjat ta kontakt och faktiskt vad man kan säga flirtat med henne

Jag fattade inget men det finns ingen tvekan till det de messar hela tiden och addar henne på olika forum på nätet och det går som sagt inte att missta sig utan de är verkligen intreserade av henne
Hon ser helt klart ut om en grabb jag har aldrig träffat någon som inte trodde att hon var en grabb i från början, hon är bredaxlad och bitig som bara den pga all sport, hon har ett väldigt pojkigt ansikte med gropp i hakan...fast alla i skolan och i hennes närhet vet att hon är en tjej, vi har kommit fram till att det är bäst så annars kan det blir jäkligt jobbigt för henne om hon tex träffar någon och blir kär, när ska hon ta upp samtalet om att hon inte riktigt har alla detaljer som andra grabbar har tex, så därför tycker vi att det är viktigt att än så länge ska folk veta hur det ligger till.
Ja, det var verkligen en märkligt slump med tanke på att det bara finns 10 st i hela Sverige.
Ingen fara, jag tycker det är synnerligen intressant och jag är nyfiken på vad någon som varit med om det här på riktigt har att säga. Det glädjer mig också att ditt barn inte har blivit illa behandlat utan tvärtom är populär. Ofta möter man på argumentet att barnen "tvingas" in i sina könsroller för att de annars blir socialt stigmatiserade. Något som varken du eller forskningen bekräftar. Hur har de vuxna hanterat det ex. mor- och farföräldrar? Köper andra vuxna typiska flicksaker eller så när hon fyller år/jul?
Lustigt att flickorna verkar flirta med henne. I den åldern dras unga kvinnor mot mer androgyna "män" (ex. Justin Bieber) så de kanske är like osäkra på hur de skall tolka sin reaktion på henne. Det löser sig nog och jag tror ni gör helt rätt som är öppna med att det är en flicka.