Hur mycket pengar sparar ni i månaden?
Hur mycket pengar har ni över efter ni betalt alla räkningar samt hur mycket av dom sparar ni till
t.ex. semester, jul eller något annat?
:)
Hur mycket pengar har ni över efter ni betalt alla räkningar samt hur mycket av dom sparar ni till
t.ex. semester, jul eller något annat?
:)
det skiljer sig ganska mycket.
Denna månad lägger vi undan 22 000 kronor, förra månaden 27 000 kronor och månaden innan dess 19 000 kronor.
Nu när jag går på föräldraledighet med bara två FP dagar i veckan drar vi ner till 8 000 kronor i månaden i sparande.
Vi har alltid ett sparande och summan bestäms i förväg beroende på hur budgeten ser ut.
Vi sparar till resor, renovering osv.
Oj, verkligen imponerande att ni kan lägga undan sådana summor! Vad får ni ut när båda jobbar?:)
Hur mycket sparar du TS? Och till vad?
Vi får ut cirka 39050kr om ingen vart sjuk. dock har vi en hyra nu på 11350kr men skall snart flytta till billigare.
vi sparar 1500kr till semester, 700kr till jul 3500kr till kontantinsats för att sedan köpa bostadsrätt.
när vi fått billigare lägenhet skall vi även lägga undan pengar till bröllop.
oj haha känns nästan lite pinsamt att ens svara...
men jag spar om det finns möjlighet. ibland ett par tusen, ibland inte ett dugg.
Men så är det för oss också ibland.
Ibland vill vi inte spara en månad för att hitta på lite mer roligare saker just den månaden.
Plus när man får sämre ekonomi vid sjukdom eller vård av barn att man lägger undan betydligt mindre.
Idag sparar jag ingenting. Nu lever jag av gamla sparade pengar.
Mellan 0 och 10 000