Hur mycket pengar sparar ni i månaden?
Hur mycket pengar har ni över efter ni betalt alla räkningar samt hur mycket av dom sparar ni till
t.ex. semester, jul eller något annat?
:)
Hur mycket pengar har ni över efter ni betalt alla räkningar samt hur mycket av dom sparar ni till
t.ex. semester, jul eller något annat?
:)
Just nu inget men när vi båda jobbar blir det 6000 kr/månad
Nöjeskontot är väl på runt 5000kr och sparandet är 5600kr, varav 1200 pensionssparande, 900 buffert, 3000 resor och 500 amortering.
Ca hälften av vårt sparande består av amorteringar, ca 6 tkr/månad. Men några tusenlappar till läggs undan på diverse konton/fonder.
Vi sparar runt 6.000 kr i månaden till olika ändamål.
Nu är det nog ca 3000 kr/månad. Men då jobbar jag 85 % och mannen studerar. Han tar bara halvt studielån, och jobbar lite extra. Vi har ut totalt ungefär 28 000 i månaden. Bor i hus, har två bilar och två småbarn. Så jag är nöjd med vårt sparande.
Är arbetssökande så lägger undan mellan 620-700 kr i månaden till 3 olika viktiga sparande.
Sambons goodman lägger undan hans pengar då han nu har vikariat mellan februari förlängt till Augusti får se om han får förlängt längre men han får pengar undanlagda ifall han får gå hemma efter Augusti igen då vi förra året under en tid fick leva på mitt studie bidrag som jag fick på gymnasiet + pengar som mina föräldrar kunde hjälpa till med. Nu får jag mellan 2800-3200 från försäkringskassan då jag handlar maten för mina pengar då han tar hyran, räkningar som kommer.
Mina sparande är:
medicin 70-85 kr 171 kr idag
presenter och julklappar 65-70 kr då min pappa och syster fyller år med 2 dagar emellan i januari min mamma, bror och pojkvän i Oktober med 1 dag mellan min pojkvän och mamma och min bror dagen efter min mamma.199 kr idag.
Semester utomlands som kommer nästa år till mina föräldrar fyller 50 år. 460-485 kr det är på 2050 nu.
Blir mer när jag väl får en inkomst som är säker. Då vi ska börja spara till kontantinsats hus, bröllop, barn och ny bil.
Får ut 18000, bor själv. Har utgifter på 10000, resten sparar jag, ca 7-8000 kr per månad. Funderar på att börja investera i aktier och fonder.