• Zzxx

    Besök på andrologmottagning (reproduktionsmedicin) hur lång tid tar allting sen? Hjälp!

    Har letat överallt efter ett svar men hittar inget:/ Jag och min sambo ska till andrologmottagningen (reproduktionsmedicin) på sahlgrenska om en vecka. Vi har redan blivit utredda på fertilitetsmottagningen där vi bor och gjort alla blodprov, undersökningar osv och man hittade inga fel på mig men min sambo har få simmare (bara några tusen) så insemination eller liknande är inte aktuellt nu, har förstått att det enda som finns att göra, och det som vi är inställda på är att göra ivf. Men hur lång är väntetiden för att komma på ett första intromöte inför ivf?

  • Svar på tråden Besök på andrologmottagning (reproduktionsmedicin) hur lång tid tar allting sen? Hjälp!
  • SammyMath

    Hej!

    Tyvärr är väntetiden långa på SU, men du kan efter att vårdgarantin gått ut be att få bli utremitterade till en annan mottagning som kan ta emot er. 

  • Panacea

    Som ovanstående säger har Sahlgrenska långa väntetider för IVF. Jag Fick remiss dit i mars och då var väntetiden när jag ringde minst 9 månader. Den här veckan fick jag besked att väntetiderna fortfarande är långa så min remiss kommer vidarebefordras till en annan privatklinik som de har samarbete med.

Svar på tråden Besök på andrologmottagning (reproduktionsmedicin) hur lång tid tar allting sen? Hjälp!