Anonym (:() skrev 2014-05-09 13:51:50 följande:
Så här gick det sen. Blödningen kom tillbaka sporadiskt men mer frekvent. Sen fick jag som mensvärk ungefär. Blödningen blev riklig och mer frekvent. Några direkta klumpar har inte kommit ut men en del koagel. Alla gravsymptom är helt borta och jag har nu haft som rejäl mens i fyra-fem dagar. Tyvärr blev det ingen bebis och gravtestet visar på ett mkt svagt plus. Känns tråkigt såklart men nu vill jag bara gå vidare. Är ju 40 plus så att bli gravid igen är kanske bara en önskedröm. Vi får se, har två friska barn sedan innan. Hoppas ni andra "bara" har en blödning och inte som min som slutade med ett missfall.
Beklagar! Tyvärr verkar det som att jag går samma öde till mötes. Började som sagt att blöda mer och färskt i tisdags...ringde gynakuten i onsdags och fick komma in och till min förvåning se ett levande foster på vul. Men sen kom jag hem och har sedan dess haft kraftiga menssmärtor, blödit mycket mer och även fått ut lite klumpar. Så jag har gett upp hoppet och ligger bara och väntar på att själva graviditeten ska komma ut. Vet ju nu att det finns ett 2cm foster där inne, så det lär ju märkas när det kommer ut tycker jag... Synd att det ska ta så lång tid bara :( men känner mig helt ok, vill ta mig igenom det här nu så att vi kan prova lite igen...