• Beat

Gravid vecka 40+4. Någon mer?

Finns säkert en miljon liknande trådar men börjar bli bra otålig och tänkte bara kolla efter tips eller andra historier som kan få mig på andra tankar. Hur länge gick ni över? På tisdag ska jag till min BM och boka tid för igångsättning om inget hänt innan dess. Jag har svårt att tro att min lille kille kommer komma ut innan dock. Känner ingenting som kan tyda på att förlossningen ska dra igång och jag håller på att bli tokig. Inga direkta förvärkar, ingen slempropp, han är inte fixerad eller nått.. Har bara ont i bäckenet och att det strålar neråt ibland bara men ändå.. Börjar tro att jag kommer vara gravid i all evighet! :( vill ju bara få hålla i min lilla prins :) Jag håller på att bli tokig.. 5 dagar över tiden and still counting..

• Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?
  • Beat
    Ema86 skrev 2014-04-30 18:34:19 följande:
    +5 BF 25/4 andra barnet ... less som satan. Dottern kom dagen innan beräknad så jag har känt mig "lurad" länge nu :(

Samma här! Var också beräknad till den 25/4. Segt som tusan... Man känner bara att man blir mer och mer irriterad haha! Men vad kul ändå att vi hade samma BF :)
  • Beat

Haha känner detsamma. Var hos BM idag och tog ett nytt sf-mått och det verkar tyda på en stor bebis där inne iaf haha! Usch hoppas inte det gör alltför ont bara :P

• Beat

Åh jag vill också göra ett till ultraljud för att se att bebisen mår bra. Fostervattnet och allt det där. När får man det? Kanske är olika i olika kommuner :/ BF+8 och fortfarande ingen bebis. Alla kompisar runt mig har börjat föda sina barn nu och dom var beräknade efter mig. Man blir ju bara så deprimerad... Usch för övertid!

• Beat
    Ema86 skrev 2014-05-03 08:43:02 följande:
    håller med! kompisens unge är redan 3 veckor ;)

Haha ja visst är det påfrestande. Man blir stressad på något sätt, iaf jag..
  • Beat
    väntar i evigheter skrev 2014-05-04 06:46:59 följande:
    Var bor ni någonstans? Jag bor utanför Göteborg. Här tror jag inte att de gör ultraljud förrän möjligen Bf +1. Om det inte finns någon särskild anledning. Vi har fått göra flera extra eftersom stora killen var stor och det var mycket krångel sist. Hur mår ni annars tjejer? Orkar ni hålla igång något? Jag börjar bli alldeles för tung o deppig. Känns som om jag är längst när jag ligger ner. Försöker boka in saker att göra hela tiden istället för att bara vänta men man väntar ju ändå..

Bor också utanför Gbg och har inte fått något extra UL än :( BF+10 idag... Ja tung och deppig är nog bara förnamnet. Men alla säger ju att detaljplan så fort man ser sitt underverk. Men just nu verkar det lite lätt hopplöst. Har ni också ont i ryggen eller har ni vart skonade?
  • Beat

Nä att få tiden att gå är ju inte det lättaste när man gått över tiden, det ska gudarna veta. Man vill såklart göra mycket men man orkar ju inte. Jag har iaf lyckats komma ut lite på helgerna och besökt lite olika evenemang osv men man blir ju så trött av tyngden så fort så vips så är man hemma igen.. Och promenader är ju bara att glömma i stort sett. Gör ju mer ont än nytta nu. Fy. Jag har också funderat på om kroppen glömt bort hur man föder barn eller varför går man över tiden såå mycket!? Gaah! Imorgon har vi tid hos BM för att boka en igångsättning till helgen. Suger ju. Men vad ska man göra. Hade ju alltid sett framför mig att min graviditet skulle starta naturligt :(

• Beat
    Ema86 skrev 2014-05-05 07:34:06 följande:
    imorrn har jag min koll... HOPPAS FÖR ALLT I VÄRLDEN att dom gör nåt annars kommer jag börjar gråta :( mardrömmen är att dom skickar hem mig med en ny tid om några dar igen.... FYYYY:......... idag är det +10 ... bara det får ju en att vilja gråta blod :( o jag börjar bli rädd för att ungen kommer väga 5kg nu när det är så många dagar.

Håller med dig! Samma här. Imorgon har jag min sista koll och får jag inte igångsättning på fredag så kommer jag börja gråta. Haha! Fy tusan vad detta är segdraget. Trodde jag aldrig i hela mitt liv. Kan nog med 100% säga att jag blir igångsatt. Känner ingenting änsålänge. Förutom i rygg och överallt annars... Typiskt
  • Beat

Håller helt med. Haha! Tror nog vi är vi vecka 30. Haha! Eller som en kompis sa till mig, att jag är en asiatisk elefant med en graviditet på 2 år. Börjar fundera om så är fallet hahaha! 😂 Någon mer som har molande mensvärk typ? Är det sammandragningar som känns så?

• Beat
    väntar i evigheter skrev 2014-05-05 18:15:44 följande:
    Jag försöker göra så mycket som möjligt för att få dagarna att gå. Sen får jag så ont av foglossningen på natten att jag ställt ut en bana av möbler som jag kan hålla mig i på vägen till toaletten... Men det är det värt annars skulle jag klappa ihop psykiskt. Spännande dag imorgon för många av oss! Är det någon av er som gjort en lyckad igångsättning innan? Jag gick över 3 veckor sist och sedan försökte de sätta igång det men de fick inte till en enda liten pinvärk. Känns konstigt att jag ska få andra barnet men har ingen aning om hur värkar känns...

Första barnet för mig här men min svägerska blev igångsatt för 5 veckor sedan och det hade gått hur bra som helst. Det enda var att det gjorde ondare pga att värkarna blev ju mer intensiva med en gång istället för att dom bara ska "växa" fram.. Men annars hade allt gått som vanligt :)
Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?