• Anonym (Kaffedraken)

    Gravid vecka 40+4. Någon mer?

    Finns säkert en miljon liknande trådar men börjar bli bra otålig och tänkte bara kolla efter tips eller andra historier som kan få mig på andra tankar. Hur länge gick ni över? På tisdag ska jag till min BM och boka tid för igångsättning om inget hänt innan dess. Jag har svårt att tro att min lille kille kommer komma ut innan dock. Känner ingenting som kan tyda på att förlossningen ska dra igång och jag håller på att bli tokig. Inga direkta förvärkar, ingen slempropp, han är inte fixerad eller nått.. Har bara ont i bäckenet och att det strålar neråt ibland bara men ändå.. Börjar tro att jag kommer vara gravid i all evighet! :( vill ju bara få hålla i min lilla prins :) Jag håller på att bli tokig.. 5 dagar över tiden and still counting..

  • Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?
  • Anonym (Kaffedraken)

    +5

    BF 25/4 andra barnet ... less som satan. Dottern kom dagen innan beräknad så jag har känt mig "lurad" länge nu :(

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ema86 skrev 2014-04-30 18:34:19 följande:
    +5 BF 25/4 andra barnet ... less som satan. Dottern kom dagen innan beräknad så jag har känt mig "lurad" länge nu :(

    Samma här! Var också beräknad till den 25/4. Segt som tusan... Man känner bara att man blir mer och mer irriterad haha! Men vad kul ändå att vi hade samma BF :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    ja :)

    tycker bara att jag blir större o större för varje dag... det kommer väl att bli en 5kg klump innan det händer någe

  • Anonym (Kaffedraken)

    Haha känner detsamma. Var hos BM idag och tog ett nytt sf-mått och det verkar tyda på en stor bebis där inne iaf haha! Usch hoppas inte det gör alltför ont bara :P

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag har berättat för förlossnignen att jag tror ungen blir gigantisk... dom sa att min kurva va normal o att jag inte skulle oroa.
    ligger mellan normal och hög på kurvan ... men det va ju ändå ett tag sen bm mätte nu

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Hoppar in här, hoppas det är ok. Hade Bf 29e. Hemma med en sjuk snart treåring som vill gå till förskolan. Jag har haft tillväxtultraljud på spec mvc och fick då även en kontroll och tapp o allt var helt omoget så det blir nog ingen bebis här på ett tag. Sonen kom med snitt efter misslyckad igångsättning och jag hoppas verkligen på en vaginal förlossning denna gång. Ska på ny koll på tisdag. Hur går det för er? Hoppas att bebisarna redan har tittat ut!

  • Anonym (Kaffedraken)
    väntar i evigheter skrev 2014-05-02 10:20:32 följande:
    Hej! Hoppar in här, hoppas det är ok. Hade Bf 29e. Hemma med en sjuk snart treåring som vill gå till förskolan. Jag har haft tillväxtultraljud på spec mvc och fick då även en kontroll och tapp o allt var helt omoget så det blir nog ingen bebis här på ett tag. Sonen kom med snitt efter misslyckad igångsättning och jag hoppas verkligen på en vaginal förlossning denna gång. Ska på ny koll på tisdag. Hur går det för er? Hoppas att bebisarna redan har tittat ut!
    men va orättvist att du fick titta tidigare!! jag fick min övertids-koll först nu på tisdag den 6e :( o jag hade datum 25, alltså före dig... buuuhuu :(

    hoppas du får till en vaginal denna gång :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har haft massa extra koll pga förra gången stora killen vägde över 5 kg. Men denna gången verkar den bara väga lite över 4 kg! Var din flicka stor eller är du mest orolig för att bebis har fått extra lång tid att lägga på sig? Läkaren som gjorde mitt tul sa att de inte växer mer än ca 300g under de två veckorna man kan gå över. Så förhoppningsvis håller de sig normalstora

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh jag vill också göra ett till ultraljud för att se att bebisen mår bra. Fostervattnet och allt det där. När får man det? Kanske är olika i olika kommuner :/ BF+8 och fortfarande ingen bebis. Alla kompisar runt mig har börjat föda sina barn nu och dom var beräknade efter mig. Man blir ju bara så deprimerad... Usch för övertid!

  • Anonym (Kaffedraken)
    väntar i evigheter skrev 2014-05-02 23:22:48 följande:
    Har haft massa extra koll pga förra gången stora killen vägde över 5 kg. Men denna gången verkar den bara väga lite över 4 kg! Var din flicka stor eller är du mest orolig för att bebis har fått extra lång tid att lägga på sig? Läkaren som gjorde mitt tul sa att de inte växer mer än ca 300g under de två veckorna man kan gå över. Så förhoppningsvis håller de sig normalstora smile1.gif
    min stora tjej vägde 3,6 så inge stor sådär. men jag är mest bara bekymmrad för magen växer så fort o alla dessa äckliga dagar över :(
    hoppas på 300g extra då bara så behöver jag inte föda en 6kg klump haha
Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?