• Ema86

Gravid vecka 40+4. Någon mer?

+5

BF 25/4 andra barnet ... less som satan. Dottern kom dagen innan beräknad så jag har känt mig "lurad" länge nu :(

• Ema86

ja :)

tycker bara att jag blir större o större för varje dag... det kommer väl att bli en 5kg klump innan det händer någe

• Ema86

jag har berättat för förlossnignen att jag tror ungen blir gigantisk... dom sa att min kurva va normal o att jag inte skulle oroa.
    ligger mellan normal och hög på kurvan ... men det va ju ändå ett tag sen bm mätte nu

• Ema86
    väntar i evigheter skrev 2014-05-02 10:20:32 följande:
    Hej! Hoppar in här, hoppas det är ok. Hade Bf 29e. Hemma med en sjuk snart treåring som vill gå till förskolan. Jag har haft tillväxtultraljud på spec mvc och fick då även en kontroll och tapp o allt var helt omoget så det blir nog ingen bebis här på ett tag. Sonen kom med snitt efter misslyckad igångsättning och jag hoppas verkligen på en vaginal förlossning denna gång. Ska på ny koll på tisdag. Hur går det för er? Hoppas att bebisarna redan har tittat ut!
    men va orättvist att du fick titta tidigare!! jag fick min övertids-koll först nu på tisdag den 6e :( o jag hade datum 25, alltså före dig... buuuhuu :(

hoppas du får till en vaginal denna gång :)
  • Ema86
    väntar i evigheter skrev 2014-05-02 23:22:48 följande:
    Har haft massa extra koll pga förra gången stora killen vägde över 5 kg. Men denna gången verkar den bara väga lite över 4 kg! Var din flicka stor eller är du mest orolig för att bebis har fått extra lång tid att lägga på sig? Läkaren som gjorde mitt tul sa att de inte växer mer än ca 300g under de två veckorna man kan gå över. Så förhoppningsvis håller de sig normalstora smile1.gif
    min stora tjej vägde 3,6 så inge stor sådär. men jag är mest bara bekymmrad för magen växer så fort o alla dessa äckliga dagar över :(
    hoppas på 300g extra då bara så behöver jag inte föda en 6kg klump haha
  • Ema86
    Beat skrev 2014-05-03 08:36:37 följande:
    Åh jag vill också göra ett till ultraljud för att se att bebisen mår bra. Fostervattnet och allt det där. När får man det? Kanske är olika i olika kommuner :/ BF+8 och fortfarande ingen bebis. Alla kompisar runt mig har börjat föda sina barn nu och dom var beräknade efter mig. Man blir ju bara så deprimerad... Usch för övertid!
    håller med! kompisens unge är redan 3 veckor ;)
  • Ema86
    väntar i evigheter skrev 2014-05-04 06:46:59 följande:
    Var bor ni någonstans? Jag bor utanför Göteborg. Här tror jag inte att de gör ultraljud förrän möjligen Bf +1. Om det inte finns någon särskild anledning. Vi har fått göra flera extra eftersom stora killen var stor och det var mycket krångel sist. Hur mår ni annars tjejer? Orkar ni hålla igång något? Jag börjar bli alldeles för tung o deppig. Känns som om jag är längst när jag ligger ner. Försöker boka in saker att göra hela tiden istället för att bara vänta men man väntar ju ändå..
    Jag bor i Sandviken. Har en 4åring sen tidigare som får dras med en trökmorsa som inte orkar nåt ;) 
    svullen som satan så det gör ont... +9!!!!!!! idag... o första övertidskollen på tisdag... har man otur får man gå till vecka 42... 
    allt jag vill göra är gråta :(
  • Ema86
    väntar i evigheter skrev 2014-05-04 18:53:51 följande:
    Det är nog första gången jag tycker det är skönt att helgen är slut för då är det snart tisdag! Du får gärna berätta vad de gör på övertidskollen hos dig Ema! Jag ska på ny koll för ev igångsättning på tisdag men har fortfarande inte känt av något särskilt så jag tror inte att det kommer vara dags nu heller smile4.gif Håller så med dig om att man blir väldigt tråkig mamma! Den här helgen har vi varit hos sonens kompisar så han har gått leka massor med dem för att väga upp det hela. Känner ni av någonting? Jag har ont överallt utom i magen smile4.gif
    haha ja ont överallt förutom magen stämmer bra..... rygg, höfter fötter o händer är värst för mig
    tycker inte ens att jag känner av en enda sammandragning ens :S
  • Ema86

imorrn har jag min koll... HOPPAS FÖR ALLT I VÄRLDEN att dom gör nåt annars kommer jag börjar gråta :(

mardrömmen är att dom skickar hem mig med en ny tid om några dar igen.... FYYYY:.........

idag är det +10 ... bara det får ju en att vilja gråta blod :(

o jag börjar bli rädd för att ungen kommer väga 5kg nu när det är så många dagar.

• Ema86
    Bitbitten skrev 2014-05-05 08:39:37 följande:
    BF+11 här och förstår precis hur ni känner er. Jag har fått för mig att förlossningen skulle starta nattetid så varje morgon är en enda stor besvikelse. Jaha, inte i natt heller. Här i Linköping blir man alltid igångsatt efter två fullgångna veckor så vi har tid på fredag. Men jag vill ju förstås helst att det ska starta av sig själv. Trodde aldrig, aldrig att det skulle dra ut på tiden så här! Ena stunden skrattar jag bara åt det för att det hela känns som ett enda stort skämt. Andra stunden känns det skitjobbigt och jag tänker att min kropp glömt bort hur den ska göra eller nåt. Det enda som hjälper är att sysselsätta sig så att jag får tänka på nåt annat, men det är ju inte så lätt i veckorna när alla andra jobbar. Hur får ni andra tiden att gå??
    kram! Vi sitter i samma tid du o jag :)

jag sitter i soffan ... o äter.. kanske plockar upp lite här hemma... men nja, mycket mer är det inte för det orkar jag ej :)
  • Ema86

ja du vore jag i vecka 30 nånting med den här kulan så skulle jag bli rädd ;)

• Ema86

jag va på min första övertids-koll idag.... +10 är det nu
    fick en ny tid för en vanlig koll igen på söndag ... ingen igångsättning här inte :(
    dom tycker inte att man gått över alls förrns vecka 42 :(

• Ema86

nä ingen tid.. jag fick bara för kollen..

dom sa att eventuell igångsättnign onsdagen efter om inget hänt... antar dom bokar det på söndagen om jag fortfarande går såhär :(

• Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-07 11:25:13 följande:
    Har för mig att BM sa förut att vid +7 dagar så ska jag kontakta förlossningen för att få komma på "överburenhetskontroll" eller nåt i den stulen. Är det sådana kontroller ni har varit på också? Vad gör de då? UL och kollar tappen?
    på mig kollade dom UL ... vatten o mätte ungens mage. kollar att allt är bra typ. blodtrycket .. oså kännde hon på tappen på mig. inge mera :S

41+3 då fick jag komma på koll inge tidigare
  • Ema86

jag fick min bebis igår morse! En stor tjej på 4260g o 54 lång ;) BF+11 tror jag det blev 

det startade av sig själv och tog totalt från allra första kännigen 12 timmar bara :) allt bara bra och nu är vi hemma!

Hur går det för er andra?

• Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-09 22:10:41 följande:
    Grattis!! :D

Ååh, vad avis jag blir på era små sötnosar! Sitter hemma och tajmar lite sammandragningar nu, så det kanske blir en lillebror i födelsedagspresent ändå! :P
    Tack, hon är hur go som helst!

Hejja hejja! När hade du datum? 
  • Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-10 11:53:57 följande:

Hade BF den 1/5. Värkarna höll på hela natten men avtog imorse. Nu kommer de lite sporadiskt men då jag har gått på samtal pga just en långdragen tidigare förlossning så får vi komma in i eftermiddag. Har blivit lovad att om det bara är liiite liiite moget så ska jag valmöjligheten att "gasa på" förloppet, som BM på förlossningen sa nyss... Håll en tumme för oss nu! :)
    Hejja Hejja! :)
    Kämpa på så går det bra :D
  • Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-11 07:57:39 följande:
    Igår kväll kom vår lillprins efter en ganska jobbig förlossning. Det kändes så otroligt skönt när de föreslog att de skulle ta vattnet på en gång. Sen rullade det på, men krystvärkarna blev långdragna så denna gång känner jag mig betydligt mer mörbultad än förra gången...!
    Grattis :)
Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?