• Beat

Gravid vecka 40+4. Någon mer?

Finns säkert en miljon liknande trådar men börjar bli bra otålig och tänkte bara kolla efter tips eller andra historier som kan få mig på andra tankar. Hur länge gick ni över? På tisdag ska jag till min BM och boka tid för igångsättning om inget hänt innan dess. Jag har svårt att tro att min lille kille kommer komma ut innan dock. Känner ingenting som kan tyda på att förlossningen ska dra igång och jag håller på att bli tokig. Inga direkta förvärkar, ingen slempropp, han är inte fixerad eller nått.. Har bara ont i bäckenet och att det strålar neråt ibland bara men ändå.. Börjar tro att jag kommer vara gravid i all evighet! :( vill ju bara få hålla i min lilla prins :) Jag håller på att bli tokig.. 5 dagar över tiden and still counting..

• Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?
  • Thinkerness
    väntar i evigheter skrev 2014-05-08 16:08:12 följande:

Imorse kom vår lilla kille ut! Blev snitt efter att vi försökt i ett dygn. Allt gick helt fantastiskt bra och jag är så nöjd! Öppnade mig inte mer än 4 cm och fick feber. Hade det inte varit för febern hade vi försökt lite till men det kändes helt rätt att läkaren bedömde att det var dags att bli klar. Vi har dansat kräkts andats sjungit och allt som hör till. Rekommenderar att hitta ett par toner att hålla när man andas så går det lättare. Fick tidig epidural och det behövdes när vi såg att det skulle ta tid. Lycka till alla o fråga gärna om det finns något jag kan svara på nu!

Åååh, GRATTIS!! Vad skönt att allt gick bra. Hoppas ni mår bra hela familjen!! :D

Nu ska vi till SÖS på kontroll om en liten stund. Spännande att se vad de säger...
  • Thinkerness

Det som skrämmer mig mest med Cytotec är att de verkar ha så dålig koll på förloppet; det verkar kunna gå lite hur som helst. Och skräckhistorierna är ju rätt många... :(

• Bitbitten

Hur går det, Beat? Har det blivit nån bebis än?

Det blev ingen igångsättning för mig trots allt. Igår förmiddag satte värkarna igång och kl 19 samma kväll föddes vår son. Vi fick en helt otroligt fin förlossning och jag är så stolt och tacksam. Lättad också att det kom igång spontant, även om det var lite i sista stund. Plötsligt händer det liksom.

• Bitbitten
    väntar i evigheter skrev 2014-05-08 16:08:12 följande:
    Imorse kom vår lilla kille ut! Blev snitt efter att vi försökt i ett dygn. Allt gick helt fantastiskt bra och jag är så nöjd! Öppnade mig inte mer än 4 cm och fick feber. Hade det inte varit för febern hade vi försökt lite till men det kändes helt rätt att läkaren bedömde att det var dags att bli klar. Vi har dansat kräkts andats sjungit och allt som hör till. Rekommenderar att hitta ett par toner att hålla när man andas så går det lättare. Fick tidig epidural och det behövdes när vi såg att det skulle ta tid. Lycka till alla o fråga gärna om det finns något jag kan svara på nu!

Stort grattis, så underbart! Skrattade högt när jag läste det där med tonerna. Jag gjorde likadant.
  • Lantis2013

Ser att det är några som är oroliga över det där med cytotec... Jag har blivit igångsatt med cytotec båda gångerna. Första, för 4 år sedan, fick jag vad jag kommer ihåg en dos vaginalt. Den förlossningen blev till synes väldigt snabb och enkel, men livmodern drog inte ihop sig efteråt som den skulle. Där kan även sovdosen jag fick alldeles för sent ha spelat in... Blev dramatiskt, men jag klarade mig ju. Å dottern mådde prima.

För två månader sedan var det dax igen för igångsättning. Då löste dom upp en liten dos cytotec med vatten som jag fick svälja. Sedan vänta 1,5 timme, göra ctg, ny dos, vänta 1,5 timme, ctg, ny dos, osv... Så det kändes som att bm hade stenkoll. Allt var i så små steg. Tog ju ganska många timmar innan det tog fart ordentligt, men hellre det än att det ska gå för fort! Jag skulle då inte vara orolig över att ta cytotec en gång till ifall det skulle behövas.

Å till det där om hur länge man gått över.. 40+6 med första och 42+4 med andra! 19 dagar över är ju ingen höjdare :-P

• Thinkerness
    Bitbitten skrev 2014-05-09 12:59:49 följande:
    Hur går det, Beat? Har det blivit nån bebis än? Det blev ingen igångsättning för mig trots allt. Igår förmiddag satte värkarna igång och kl 19 samma kväll föddes vår son. Vi fick en helt otroligt fin förlossning och jag är så stolt och tacksam. Lättad också att det kom igång spontant, även om det var lite i sista stund. Plötsligt händer det liksom.

Grattis grattis grattis!! Vad skönt att allt gick så bra, och härligt att höra att du slapp sättas igång! :D
  • Thinkerness

Vår kontroll imorse gjorde egentligen varken till eller från; allt ser bra ut så det är bara att avvakta. Om inget hänt på torsdag så ska vi tydligen bli kontaktade av förlossningen och få tid för igångsättning på fredagen. Har idag haft mer sammandragningar än tidigare, och ganska mycket tryck/smärta nedåt? men inget mer. Håller alla tummar för att det ändå är något på gång...! Fyller själv år imorgon och kan mer än gärna dela födelsedag med lillebror! ;D

• Ema86

jag fick min bebis igår morse! En stor tjej på 4260g o 54 lång ;) BF+11 tror jag det blev 

det startade av sig själv och tog totalt från allra första kännigen 12 timmar bara :) allt bara bra och nu är vi hemma!

Hur går det för er andra?

• Thinkerness
    Ema86 skrev 2014-05-09 20:09:18 följande:

jag fick min bebis igår morse! En stor tjej på 4260g o 54 lång ;) BF+11 tror jag det blev 

det startade av sig själv och tog totalt från allra första kännigen 12 timmar bara :) allt bara bra och nu är vi hemma!

Hur går det för er andra?

Grattis!! :D

Ååh, vad avis jag blir på era små sötnosar! Sitter hemma och tajmar lite sammandragningar nu, så det kanske blir en lillebror i födelsedagspresent ändå! :P
  • Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-09 22:10:41 följande:
    Grattis!! :D

Ååh, vad avis jag blir på era små sötnosar! Sitter hemma och tajmar lite sammandragningar nu, så det kanske blir en lillebror i födelsedagspresent ändå! :P
    Tack, hon är hur go som helst!

Hejja hejja! När hade du datum? 
Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?