Inlägg från: Anonym (***) |Visa alla inlägg
  • Anonym (***)

Sommarvistelse

Jag fattar inte, kan inte barnen gå på simskola när de är hos pappan?

• Anonym (***)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 13:43:36 följande:
    Jag tycker att simskola är otroligt viktigt för barn och något BÅDA föräldrarna ska se till att barnen får
    Fast det måste ju inte ske på sommaren, så det går ju att lösa ändå. 
  • Anonym (***)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 13:54:20 följande:
    Hur löser man en pappa som inte bryr sig om sina barn och struntar i att svara på frågor angående barnen då?

En pappa som inte under flera veckor hör av sig för att höra hur barnen mår, då hade han ju fått frågan och dom hade kunnat planera in saker bättre.

Att denna situation har uppstått beror på mannen, det är inte ovanligt att vissa föräldrar gör saker för att försvåra samarbetet synd bara att det är barnen i slutändan som får lida.

Och med tanke på att barn faktiskt dör i drunkningsolyckor så är det otroligt viktigt att barn går på simskola och får lära sig simma, det är ju under sommaren det verkligen behövs.
    Mina barn kan simma, men de har aldrig gått på sommarsimskola. Lära sig simma kan man göra ändå.

Du behöver inte få det till att jag inte tycker det är viktigt att kunna simma, för det har jag aldrig skrivit. Jag skrev  bara att man kan lära sig simma vid andra tidpunkter. 

Bara för att man badar mest på sommaren, så kan man lära sig simma under andra delar av året.
  • Anonym (***)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 14:11:03 följande:
    Jag har inte påstått att man inte kan lära sig simma när som helst eller att föräldrar inte kan lära sina barn att simma, jag har själv lärt mig den vägen, men här är det ju uppenbart att ingen förälder har gjort det och jag anser faktiskt det är viktigt till sommaren då det blir mycket bad och lek att barnen får lära sig grundläggande kunskaper, det håller du väl med om

Och för att återgå till on topic , håller du inte med om att hela situationen hade kunnat undvikas om pappan hade svarat på frågorna eller hört av sig till sina barn?
    Det är ingen idealisk situation för barn ska inte behöva välja mellan en förälder eller simskola, självklart inte, men det är pappan som har orsakat situationen så jag tycker man ska rikta kritiken åt rätt håll.

Om pappan däremot slutar att försvåra samarbetet och sen tar som sin uppgift att lära barnen själv att simma ja då är det jättebra, men att bortse från sitt ansvar som förälder och att barnen inte får lära sig alls är alltså inte ett alternativ i mina ögon.
    Klart pappan gjort fel, det håller nog alla med om.
Svar på tråden Sommarvistelse