• Anonym (Mamma)

Sommarvistelse

Jag måste bara fråga lite vad ni andra anser om mina handlingar... För omkring 1,5 månad sedan påpekade jag för pappan att jag måste få reda på hur hans semester kommer att vara förlagd i sommar och när han vill ha barnen två veckor. För en månad sedan fick jag info om att ansökan till simskolan som jag vill att barnen ska gå på skulle vara inne senast 30/4. För tre veckor sedan smsade jag pappan och informerade om detta, inget svar. För några dagar sedan ringde jag och talade in på svarare att jag måste veta NU men ingen svarade eller ringde tillbaka. I onsdags eftermiddag skickade jag in ansökningarna. Idag får jag ett sms då pappan såklart vill att barnen ska komma precis de veckorna som simskolan håller på och det finns ingen möjlighet för oss att byta heller då jag har BF i veckan efter och inte vill boka in någonting då. Pappan är nu sur och tycker att jag ska byta men sist anmälningsdagen var igår och jag tycker att jag har gjort vad som står i min makt vad gäller att försöka få info av honom. Vad tycker ni, får pappan skylla sig själv lite och nöja sig med en vecka denna sommaren eller vad??

• Svar på tråden Sommarvistelse
  • Anonym (***)

Jag fattar inte, kan inte barnen gå på simskola när de är hos pappan?

• Anonym (Bea)

Vad tror du är bäst för barnen? Simskola eller vara med pappa? Jag skulle utgå från det mer än från principer.

• Anonym (???)

Visst, du har enligt vad du beskriver gjort det mesta för att få svar från pappan i tid. Så rimligtvis borde du ha rätt men i det här fallet så är det barnens bästa du borde se till och inte göra det till en principsak. Vad är bäst för barnen? Att få spendera tid med sin pappa eller att få på simskola just dessa veckor?

• Anonym (???)

Förresten, varför kan de inte gå på simskola någon annan vecka eller varför kan inte pappan ta med dom på simskola?

• MuppinCowboy

Att pappan vägrat svara i tre veckors tid är det ingen som reagerar på eller?

Kanske man ska ifrågasätta pappans beteende också, har han inte varit intresserad av sina barn för att höra av sig under flera veckor?

• Anonym (Mamma)

Pappan vill inte ta med dom på simskola och eftersom det bara var några veckor det var simskola så utgick jag ju ifrån det som passade oss bäst eftersom svar uteblev ifrån honom. Barnen har själva sagt a dom vill gå på simskola och vill dessutom helst inte vara hos pappan så länge som två veckor då det blev drygt förra sommaren eftersom han inte ville åka till stranden utan mest vara hemma i lägenheten i stan och åka och hälsa på släktingar vis ett par tillfällen.

• Anonym (???)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 13:29:29 följande:
    Att pappan vägrat svara i tre veckors tid är det ingen som reagerar på eller? Kanske man ska ifrågasätta pappans beteende också, har han inte varit intresserad av sina barn för att höra av sig under flera veckor?

Anonym (???) skrev 2014-05-01 13:25:58 följande:
    Visst, du har enligt vad du beskriver gjort det mesta för att få svar från pappan i tid. Så rimligtvis borde du ha rätt men i det här fallet så är det barnens bästa du borde se till och inte göra det till en principsak. Vad är bäst för barnen? Att få spendera tid med sin pappa eller att få på simskola just dessa veckor?

Jo som du se i mitt svar så skrev jag att ts rimligtvis har rätt i sak men att man ska se till barnens bästa. Dessutom frågade jag ts vad som är bäst för barnen i detta fall, pappatid eller simskola. Ts känner sina barn bäst och det är vara hon som kan svara på det. Sen vidare så gav jag en annan vinkel på det hela, gå på simskola andra veckor eller helt enkelt låta pappan ta över ansvaret för simskolan
  • Anonym (???)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-01 13:33:28 följande:
    Pappan vill inte ta med dom på simskola och eftersom det bara var några veckor det var simskola så utgick jag ju ifrån det som passade oss bäst eftersom svar uteblev ifrån honom. Barnen har själva sagt a dom vill gå på simskola och vill dessutom helst inte vara hos pappan så länge som två veckor då det blev drygt förra sommaren eftersom han inte ville åka till stranden utan mest vara hemma i lägenheten i stan och åka och hälsa på släktingar vis ett par tillfällen.

Jamen dåså... Där har du ju svaret. Barnen mår bäst av att få gå på simskolan och träffa sin pappa vid ett annat tillfälle. Stå då fast vid det som är bestämt och låt pappan ta eget ansvar för att han inte hörde av sig i tid!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Bea) skrev 2014-05-01 13:20:11 följande:
    Vad tror du är bäst för barnen? Simskola eller vara med pappa? Jag skulle utgå från det mer än från principer.

Vad jag anser kommer jag bara att få skit för men skriver det ändå. Jag anser att eftersom pappan är so han är, tar väldigt lite ansvar, har avskrivit sig vårdnaden och lever väldigt oansvarigt så förstår jag att barnen inte vill vara där så länge utan då hellre vill gå på simskola ihop med en del av sina kompisar. Jag vill att mina barn ska få en härlig sommar och anser att dom är tillräckligt stora för att själva få vara med och fatta en del beslut.
  • Anonym (Bea)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 13:29:29 följande:
    Att pappan vägrat svara i tre veckors tid är det ingen som reagerar på eller? Kanske man ska ifrågasätta pappans beteende också, har han inte varit intresserad av sina barn för att höra av sig under flera veckor?

Jo, jag tycker att det är skitdåligt av pappan. Men jag hade ändå prioriterar barnens bästa före att ge pappan en knäpp på näsan för att han beter sig som en skit. Sedan tillägger ju nu ts att barnen ändå inte vill vara så lång tid som två veckor i rad hos pappan och då är det nog bättre att försöka pussla ihop det så att barnen är där en vecka i taget men kanske vid två tillfällen istället. Eller så kanske man ska köra på att barnen går på simskola samtidigt som de är hos pappan. Då tvingas han iaf göra något tillsammans med sina barn vilket han verkar prioritera bort annars. Det är svårt att göra rätt i en sån här situation. Man vill ju ge barnen tid med deras pappa samtidigt som man inte vill tvinga dem att vara där mot deras vilja.
Svar på tråden Sommarvistelse