Inlägg från: Anonym (Bea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bea)

Sommarvistelse

Vad tror du är bäst för barnen? Simskola eller vara med pappa? Jag skulle utgå från det mer än från principer.

• Anonym (Bea)
    MuppinCowboy skrev 2014-05-01 13:29:29 följande:
    Att pappan vägrat svara i tre veckors tid är det ingen som reagerar på eller? Kanske man ska ifrågasätta pappans beteende också, har han inte varit intresserad av sina barn för att höra av sig under flera veckor?

Jo, jag tycker att det är skitdåligt av pappan. Men jag hade ändå prioriterar barnens bästa före att ge pappan en knäpp på näsan för att han beter sig som en skit. Sedan tillägger ju nu ts att barnen ändå inte vill vara så lång tid som två veckor i rad hos pappan och då är det nog bättre att försöka pussla ihop det så att barnen är där en vecka i taget men kanske vid två tillfällen istället. Eller så kanske man ska köra på att barnen går på simskola samtidigt som de är hos pappan. Då tvingas han iaf göra något tillsammans med sina barn vilket han verkar prioritera bort annars. Det är svårt att göra rätt i en sån här situation. Man vill ju ge barnen tid med deras pappa samtidigt som man inte vill tvinga dem att vara där mot deras vilja.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-01 13:40:18 följande:
    Vad jag anser kommer jag bara att få skit för men skriver det ändå. Jag anser att eftersom pappan är so han är, tar väldigt lite ansvar, har avskrivit sig vårdnaden och lever väldigt oansvarigt så förstår jag att barnen inte vill vara där så länge utan då hellre vill gå på simskola ihop med en del av sina kompisar. Jag vill att mina barn ska få en härlig sommar och anser att dom är tillräckligt stora för att själva få vara med och fatta en del beslut.

Då hade jag agerat utifrån det som du tror är bäst för dina barn. Strunta i om du får skit för det. Det viktigaste är att du och barnen vet att du alltid agerar med deras bästa i åtanke.
Svar på tråden Sommarvistelse