Inlägg från: MuppinCowboy |Visa alla inlägg
  • MuppinCowboy

Sommarvistelse

Att pappan vägrat svara i tre veckors tid är det ingen som reagerar på eller?

Kanske man ska ifrågasätta pappans beteende också, har han inte varit intresserad av sina barn för att höra av sig under flera veckor?

• MuppinCowboy
    Anonym (???) skrev 2014-05-01 13:35:30 följande:

Jo som du se i mitt svar så skrev jag att ts rimligtvis har rätt i sak men att man ska se till barnens bästa. Dessutom frågade jag ts vad som är bäst för barnen i detta fall, pappatid eller simskola. Ts känner sina barn bäst och det är vara hon som kan svara på det. Sen vidare så gav jag en annan vinkel på det hela, gå på simskola andra veckor eller helt enkelt låta pappan ta över ansvaret för simskolan
    Jag tycker att simskola är otroligt viktigt för barn och något BÅDA föräldrarna ska se till att barnen får

Att pappan sen haft lång tid på sig att svara så att barnen inte ska behöva välja faller bara på honom, självklart har han gjort det för att jävlas utan att bry sig om barnens bästa, vilken engagerad förälder struntar i lång tid att höra av sig angående sina barn

Pappan har blivit informerad och fått frågor i lång tid men inte brytt sig om att svara eller höra av sig om barnen så är det någon som ska börja bry sig om barnens bästa så är det i det här fallet han

Hela den här situationen hade ju kunnat undvikas, inte ska barnen behöva välja bort något som är viktigt, dvs simskola och umgänge med förälder.
    Att pappan sen helt blankt struntat i att svara tycker jag är otroligt dålig stil
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (***) skrev 2014-05-01 13:45:02 följande:
    Fast det måste ju inte ske på sommaren, så det går ju att lösa ändå. 
    Hur löser man en pappa som inte bryr sig om sina barn och struntar i att svara på frågor angående barnen då?

En pappa som inte under flera veckor hör av sig för att höra hur barnen mår, då hade han ju fått frågan och dom hade kunnat planera in saker bättre.

Att denna situation har uppstått beror på mannen, det är inte ovanligt att vissa föräldrar gör saker för att försvåra samarbetet synd bara att det är barnen i slutändan som får lida.

Och med tanke på att barn faktiskt dör i drunkningsolyckor så är det otroligt viktigt att barn går på simskola och får lära sig simma, det är ju under sommaren det verkligen behövs.
  • MuppinCowboy

Jag tycker du ska få fram information om barn i drunkningsolycker och sen presentera dom för pappan, ingen normal förälder skulle efter ha tagit del av sådan information med namn och bilder på barn som har dött och skadats pga av att dom inte kunnat simma vägra att barnen fick gå på simskola.

Säg även till pappan att i framtiden är det bättre om han antingen svarar på direkta frågor eller hör av sig om barnen så slipper sådan't här inträffa.
    Han har rätt att träffa sina barn men han har inte rätt att försvåra umgänget lika, lite som du har det, ansvaret faller alltså på honom också.

• MuppinCowboy
    Anonym (***) skrev 2014-05-01 14:04:30 följande:
    Mina barn kan simma, men de har aldrig gått på sommarsimskola. Lära sig simma kan man göra ändå.

Du behöver inte få det till att jag inte tycker det är viktigt att kunna simma, för det har jag aldrig skrivit. Jag skrev  bara att man kan lära sig simma vid andra tidpunkter. 

Bara för att man badar mest på sommaren, så kan man lära sig simma under andra delar av året.
    Jag har inte påstått att man inte kan lära sig simma när som helst eller att föräldrar inte kan lära sina barn att simma, jag har själv lärt mig den vägen, men här är det ju uppenbart att ingen förälder har gjort det och jag anser faktiskt det är viktigt till sommaren då det blir mycket bad och lek att barnen får lära sig grundläggande kunskaper, det håller du väl med om

Och för att återgå till on topic , håller du inte med om att hela situationen hade kunnat undvikas om pappan hade svarat på frågorna eller hört av sig till sina barn?
    Det är ingen idealisk situation för barn ska inte behöva välja mellan en förälder eller simskola, självklart inte, men det är pappan som har orsakat situationen så jag tycker man ska rikta kritiken åt rätt håll.

Om pappan däremot slutar att försvåra samarbetet och sen tar som sin uppgift att lära barnen själv att simma ja då är det jättebra, men att bortse från sitt ansvar som förälder och att barnen inte får lära sig alls är alltså inte ett alternativ i mina ögon.
  • MuppinCowboy
    Anonym (***) skrev 2014-05-01 14:19:08 följande:
    Klart pappan gjort fel, det håller nog alla med om.

Ts du kan ju försöka prata med pappan och komma överens om att någon av er ta på er ansvaret att lära barnen simma nu i sommar? skulle det funka?

• MuppinCowboy
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-01 14:22:51 följande:
    Ojojoj, vad fientligt det blev här i tråden. Tack för era åsikter. Jag ska lägga fram till pappan att det är hans eget fel och att umgänget får lösas på annat sätt samt att ju ungarna hellre vill ha lite kortare vistelsetid.
    Hoppas det löser sig, ett fungerande samarbete är ju det bästa eftersom det ändå är under lång tid ni ska samarbeta, men sen är det ju svårt om bara ena parten är den som försöker.
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-01 14:29:50 följande:

Med tanke på att han aldrig engagerat sig i det tidigare trots att jag föreslagit det så har jag väldigt svårt att tro att han skulle göra någonting sådant. Jag och min man har varit på badhuset på helgen ibland men då har inte barnen brukat allvar. I sommar så kommer inte jag att kunna vara i vattnet efter att jag är nyförlöst och veckorna innan där är ju samma som då simskolan är så detta kändes som en bra lösning tyckte vi.
    Då är det upp till pappan att antingen ta tag i den biten själv att lära barnen att simma eller låta dom gå på simskola, det är ju nu under sommartiden det verkligen är viktigt med simkunskaper.

Hoppas allt går bra

(ignorera off topic trams, solen skiner och det är bara dumt att lösa bort tid med sura miner och fåniga klagomål, jag ahde kunnat förstått och accepterat om det var innehållet i det jag sa man inte höll med om, men även då ska man uttrycka det på rätt sätt, att gnälla över hur folk skriver ner sina åsikter blir ju lite barnsligt, jag ska se om jag kan få moderatorerna att ta bort påhoppen och mina svar på det då dom svaren är off topic också,)
Svar på tråden Sommarvistelse