• Anonym (ok)

Sommarvistelse

Varför kan inte pappan ta barnet till simskolan? Har ni inget fast UG schema? Konstig person som inte svarar.

• Anonym (ok)
    Anonym (Ö) skrev 2014-05-02 14:20:47 följande:
    Då får väl barnen gå på simskolan. Viktigast är var dina barn vill och vad de når bra av. Ungänget handlar om barnens rätt till föräldern , och inte förälderns rätt till barnen. Vill de inte gå till pappan finns ingen anledning att tvinga dem.

Fast jag förstår inte varför inte pappan kan ta barnen dit. Barnen bestämmer tyvärr inte själva och både föräldrarna ska uppmuntra umgänget.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Ö) skrev 2014-05-02 14:27:39 följande:
    För att han inte vill? Uppmuntra kanske , men inte tvinga.

Fast det beror på hur gamla barnen är och hur umgänget ser ut.
  • Anonym (ok)

Fast du kan ändå inte förhindra umgänget! Oavsett.... Menar inte att hoppa på dig men det är väl så det fungerar? Förstår inte varför inte pappan kan lämna de på simskolan?

• Anonym (ok)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 16:02:57 följande:

Men jag har inte förhindrat någonting med flit om du läser i trådstarten. Han visste att jag behövde veta senast ett visst datum men skiter i att höra av sig förrän dagen efter sista. Hur sjutton hade du själv gjort om jag får fråga??? För att det är för långt att köra 10 mil varenda dag i två veckors tid och det har han inte råd med.
    Varför bokar du in simskola på hans tid? Låter lite skumt det där...
  • Anonym (ok)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 21:01:57 följande:
    Jag tycker inte att jag handlat konstigt faktiskt. Varför säger man då inte att man inte vet något om semestern än när jag jagat honom med både sms och telefonsamtal, då får han ju nästan skylla sig själv kan jag tycka??
    Varför svarar du inte på ovanstående frågor och tillför något nytt i tråden. Det där har du redan sagt :)
  • Anonym (ok)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 21:05:36 följande:

Han träffar dom var tredje helg, hade varannan förut men han ville ändra det. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att man har lite framförhållning och försöker att samarbeta men han struntar ju blankt i att höra av sig ens.
    Om han nu bara har dem var 3e helg så är det väl oavsett lite egoistiskt av dig att boka in barnen på simskola på hans tid? Varför bokade du inte in den på din egen? 
Svar på tråden Sommarvistelse