Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Sommarvistelse

Anonym (ok) skrev 2014-05-02 14:22:40 följande:
    Fast jag förstår inte varför inte pappan kan ta barnen dit. Barnen bestämmer tyvärr inte själva och både föräldrarna ska uppmuntra umgänget.

Som jag har skrivit tidigare så bor han 5 mil ifrån oss och tycker att det blir för långt att köra.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ok) skrev 2014-05-02 14:40:05 följande:
    Fast det beror på hur gamla barnen är och hur umgänget ser ut.

Barnen är 8 och 10 år gamla och är hos pappan var tredje helg.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2014-05-02 14:51:49 följande:
    Så det har inte passat er och det tycker du är en okej ursäkt? När det inte passar pappan så tycker du att han ska anpassa sig?

Det har inte passat oss pga jobbtider men han säger nej bara för att han tycker att det är jobbigt. Det är två vitt skilda saker anser jag.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2014-05-02 14:46:24 följande:
    Hans rätt till umgänge går före din ev. vilja att barnen ska gå simskola vissa veckor.

Anser du ja men eftersom det inte går att lösa på annat sätt så fick det bli såhär och barnen vill gå. Han har förstört så mycket tidigare och eftersom jag inte fick besked i tid och var tvungen att skicka in anmälan så ser jag det inte som att jag har jävlans ett dugg.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ok) skrev 2014-05-02 15:56:25 följande:
    Fast du kan ändå inte förhindra umgänget! Oavsett.... Menar inte att hoppa på dig men det är väl så det fungerar? Förstår inte varför inte pappan kan lämna de på simskolan?

Men jag har inte förhindrat någonting med flit om du läser i trådstarten. Han visste att jag behövde veta senast ett visst datum men skiter i att höra av sig förrän dagen efter sista. Hur sjutton hade du själv gjort om jag får fråga??? För att det är för långt att köra 10 mil varenda dag i två veckors tid och det har han inte råd med.
  • Anonym (Mamma)

Och

Anonym (ok) skrev 2014-05-02 16:06:08 följande:
    Varför bokar du in simskola på hans tid? Låter lite skumt det där...

Men nu börjar jag faktiskt att bli lite irriterad, läser ingen trådstarten!!??? Det är inte hans tid!
  • Anonym (Mamma)

Jag har i 1,5 månads tid försökt få fram när han har semester och vill att barnen ska komma. Trots upprepade "påminnelser" och med ett sista datum då jag var tvungen att veta så hör han inte av sig. Jag bokar till slut in simskola på ett par veckor som passar oss eftersom jag inte får något svar ifrån honom men då helt plötsligt så hör han av sig någon dag för sent och vill ha de veckorna som jag nu bokat. Han har haft 1,5 månad på sig men svarar efter mitt sista datum.

• Anonym (Mamma)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 16:15:55 följande:
    Oj! Läs om vad TS har skrivit. TS har undrat när pappan har tänkt ha barnen i sommar för barnen vill gå på simskola under två veckor med en sista anmälningsdatum så TS måste veta när han tänker ha barnen. De har således inte bestämt ännu när sommarumgänget ska ske. Så TS kan omöjligt ha bokat det på pappans vecka eftersom pappan inte hört av sig ang när han kan tänkas ta barnen. Men dagen efter anmälningsdatumet är då först hör han av sig fast han haft tre veckor på sig att kläcka ur sig när han vill ha barnen. Han kunde likaväl ha ringt två dagar tidigare och sagt hur han ville göra.

Tack så mycket!! Fattar inte varför folk inte kan läsa ordentligt!??
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2014-05-02 14:46:24 följande:
    Hans rätt till umgänge går före din ev. vilja att barnen ska gå simskola vissa veckor.

Så det ger honom rätt att bete sig som ett rövhål och strunta i att höra av sig trots att jag jagat honom!?
  • Anonym (Mamma)

Jag tycker inte att jag handlat konstigt faktiskt. Varför säger man då inte att man inte vet något om semestern än när jag jagat honom med både sms och telefonsamtal, då får han ju nästan skylla sig själv kan jag tycka??

• Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2014-05-02 19:01:30 följande:
    När anser du att det är hans tid då? Aldrig? När det passar dig?

Han träffar dom var tredje helg, hade varannan förut men han ville ändra det. Jag tycker inte att det är för mycket begärt att man har lite framförhållning och försöker att samarbeta men han struntar ju blankt i att höra av sig ens.
  • Anonym (Mamma)

[quote=73142189][quotsimskolan blir ju drabbade och det är ju faktiskt dom som har rätt till umgänget och inte han egentligen. onym (S) skrev 2014-05-02 19:03:29 följande:[/quote-nick]

Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 16:24:04 följande:
    Så det ger honom rätt att bete sig som ett rövhål och strunta i att höra av sig trots att jag jagat honom!?
    Rövhål? Jagat? Varför anser du att du har rätt att få bestämma när han får ha sina barn och inte?[/quote] Ja, jag anser att man beter sig väldigt illa när man inte ens kan svara när det gäller sommarplaneringen av sina barn utan fullständigt struntar i det. Barnen som i detta fall verkligen vill gå på simskola är ju de som blir drabbade när han skiter i att ens öppna munnen. Jag står på mina barns sida.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (ok) skrev 2014-05-02 21:07:18 följande:
    Om han nu bara har dem var 3e helg så är det väl oavsett lite egoistiskt av dig att boka in barnen på simskola på hans tid? Varför bokade du inte in den på din egen? 

På vilket sätt har jag bokat in det på hans tid när det inte var bestämt vilka veckor dom skulle till honom??? Simskolan är måndag-fredag i två veckor och påverkar inte hans ordinarie helger.
  • Anonym (Mamma)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 21:09:59 följande:
    Jag tror inte han enbart har två veckors semester enbart när just simskolan är.

Det var det han sa till mig idag så nu tyckte han att det räckte med en vecka istället för två men jag fick ingen förklaring på varför han inte hört av sig tidigare??? Hade han gjort det så hade jag fått boka två senare veckor och hoppas på att någon fixade så att ungarna kom till simningen när jag ligger på sjukhus men nu gjorde han ju inte det.
  • Anonym (Mamma)

VARFÖR LÄSER INGEN TRÅDSTARTEN!!???? Om folk läste lite noggrannare så hade man sluppit upprepa sig HELA TIDEN!!!

• Anonym (Mamma)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 21:18:47 följande:
    Men det var ju inte hans tid. Verkar vara trögt att förstå att den tiden har inte varit gans bokade tid öht. Utan TS undrade när han tänkte ta barnen för hon hade tänkt anmäla barnen till simskola vecka xx och vecka cc så det inte krockade om han nu ville ha barnen de veckorna. Och hon bad honom höra av sig innan sista anmälningsdatumet. Något inte människan behagade göra. Utan han behagade höra av sig dagen EFTER anmälningsdatumets slut. För mig låter det precis som om han bara väntat att få sabotera detta med en enda dags marginal.

Tack för att du stöttar mig, ingen annan verkar ju läskunnig.
Svar på tråden Sommarvistelse