• Anonym (Mamma)

Sommarvistelse

Jag måste bara fråga lite vad ni andra anser om mina handlingar... För omkring 1,5 månad sedan påpekade jag för pappan att jag måste få reda på hur hans semester kommer att vara förlagd i sommar och när han vill ha barnen två veckor. För en månad sedan fick jag info om att ansökan till simskolan som jag vill att barnen ska gå på skulle vara inne senast 30/4. För tre veckor sedan smsade jag pappan och informerade om detta, inget svar. För några dagar sedan ringde jag och talade in på svarare att jag måste veta NU men ingen svarade eller ringde tillbaka. I onsdags eftermiddag skickade jag in ansökningarna. Idag får jag ett sms då pappan såklart vill att barnen ska komma precis de veckorna som simskolan håller på och det finns ingen möjlighet för oss att byta heller då jag har BF i veckan efter och inte vill boka in någonting då. Pappan är nu sur och tycker att jag ska byta men sist anmälningsdagen var igår och jag tycker att jag har gjort vad som står i min makt vad gäller att försöka få info av honom. Vad tycker ni, får pappan skylla sig själv lite och nöja sig med en vecka denna sommaren eller vad??

• Svar på tråden Sommarvistelse
  • Anonym (ok)

Fast du kan ändå inte förhindra umgänget! Oavsett.... Menar inte att hoppa på dig men det är väl så det fungerar? Förstår inte varför inte pappan kan lämna de på simskolan?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (ok) skrev 2014-05-02 15:56:25 följande:
    Fast du kan ändå inte förhindra umgänget! Oavsett.... Menar inte att hoppa på dig men det är väl så det fungerar? Förstår inte varför inte pappan kan lämna de på simskolan?

Men jag har inte förhindrat någonting med flit om du läser i trådstarten. Han visste att jag behövde veta senast ett visst datum men skiter i att höra av sig förrän dagen efter sista. Hur sjutton hade du själv gjort om jag får fråga??? För att det är för långt att köra 10 mil varenda dag i två veckors tid och det har han inte råd med.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 16:02:57 följande:

Men jag har inte förhindrat någonting med flit om du läser i trådstarten. Han visste att jag behövde veta senast ett visst datum men skiter i att höra av sig förrän dagen efter sista. Hur sjutton hade du själv gjort om jag får fråga??? För att det är för långt att köra 10 mil varenda dag i två veckors tid och det har han inte råd med.
    Varför bokar du in simskola på hans tid? Låter lite skumt det där...
  • Anonym (Mamma)

Och

Anonym (ok) skrev 2014-05-02 16:06:08 följande:

Men nu börjar jag faktiskt att bli lite irriterad, läser ingen trådstarten!!??? Det är inte hans tid!
  • Fru Anna

Du har sagt till flera gånger i god tid och han har skitit i att svara. Låt honom stå sitt kast. Annars lär du få samma problem om och om igen.

• Lindsey Egot the only one
    Anonym (ok) skrev 2014-05-02 16:06:08 följande:
    Oj! Läs om vad TS har skrivit.

TS har undrat när pappan har tänkt ha barnen i sommar för barnen vill gå på simskola under två veckor med en sista anmälningsdatum så TS måste veta när han tänker ha barnen. De har således inte bestämt ännu när sommarumgänget ska ske. Så TS kan omöjligt ha bokat det på pappans vecka eftersom pappan inte hört av sig ang när han kan tänkas ta barnen. Men dagen efter anmälningsdatumet är då först hör han av sig fast han haft tre veckor på sig att kläcka ur sig när han vill ha barnen. Han kunde likaväl ha ringt två dagar tidigare och sagt hur han ville göra.
  • Anonym (Mamma)

Jag har i 1,5 månads tid försökt få fram när han har semester och vill att barnen ska komma. Trots upprepade "påminnelser" och med ett sista datum då jag var tvungen att veta så hör han inte av sig. Jag bokar till slut in simskola på ett par veckor som passar oss eftersom jag inte får något svar ifrån honom men då helt plötsligt så hör han av sig någon dag för sent och vill ha de veckorna som jag nu bokat. Han har haft 1,5 månad på sig men svarar efter mitt sista datum.

• Anonym (Mamma)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-02 16:15:55 följande:
    Oj! Läs om vad TS har skrivit. TS har undrat när pappan har tänkt ha barnen i sommar för barnen vill gå på simskola under två veckor med en sista anmälningsdatum så TS måste veta när han tänker ha barnen. De har således inte bestämt ännu när sommarumgänget ska ske. Så TS kan omöjligt ha bokat det på pappans vecka eftersom pappan inte hört av sig ang när han kan tänkas ta barnen. Men dagen efter anmälningsdatumet är då först hör han av sig fast han haft tre veckor på sig att kläcka ur sig när han vill ha barnen. Han kunde likaväl ha ringt två dagar tidigare och sagt hur han ville göra.

Tack så mycket!! Fattar inte varför folk inte kan läsa ordentligt!??
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2014-05-02 14:46:24 följande:
    Hans rätt till umgänge går före din ev. vilja att barnen ska gå simskola vissa veckor.

Så det ger honom rätt att bete sig som ett rövhål och strunta i att höra av sig trots att jag jagat honom!?
  • Anonym (S)
    Anonym (Mamma) skrev 2014-05-02 16:10:58 följande:
    Och
    Men nu börjar jag faktiskt att bli lite irriterad, läser ingen trådstarten!!??? Det är inte hans tid!
    När anser du att det är hans tid då? Aldrig? När det passar dig?
Svar på tråden Sommarvistelse