jessica00 skrev 2014-05-01 22:30:36 följande:
Hur var ditt hår innan du började med balsammetoden? Har tyvärr inga tips på hur du ska göra, men är själv intresserad av att börja. Upplever du att ditt hår blivit längre/glansigare? Mjukare förstår jag att det blivit då

Hoppas du får nått tips som funkar för att få det "mindre" mjukt. Kram
Mitt hår var ganska strävt, "flugigt" och lite frissigt. Det såg inte dåligt ut förut, men det hade ingen glans alls. Jag vet inte om mitt hår har växt mer än vad det skulle ha gjort utan balsammetoden, på 2 månader (som är hur länge jag hållit på hittills) har mitt hår växt ca 4 cm, men jag har mer nya hårstrån än tidigare (ser massa små hårstrån växa ut t.ex. runt min bena).
Mitt hår har blivit glansigare och mycket mjukare, som jag skrev i trådstarten. Mitt hår har även blivit plattare, men det har jag läst att coop x-tra kan orsaka. Ska nog köpa ett nytt tvättbalsam idag.
lockig.se har ju massvis med information och ett eget forum, fast de är inte alls lika bra på att svara fort som här på familjeliv, troligen pga att det inte är lika många där som här :)
Lana899 skrev 2014-05-01 21:46:42 följande:
Förstår inte varför du bara använder balsam?
Klart att håret blir konstigt.
Balsam använder man för att håret ska bli mjukt och lätt att reda ut!
man kan ej tvätta håret med endast balsam.
Man måste använda schampo,annars blir ju håret inte rent!
Ditt hår skulle må bra av en riktigt hårtvätt efter det kan du använda balsam.
Balsammetoden innebär just det, bara balsam. Om du vill veta hur det fungerar så kan du googla och se efter själv.