Dålig andredräkt
Hamnade i samma läge med en man för inte alls länge sen. Träffades också via dejtsida. Galet dålig andedräkt. Typisk plackandedräkt.
Så satt jag hos tandläkaren när han messade en gång vilket jag skrev att jag var, hos tandläkaren alltså. Och hans svar var "aldrig att man skulle få honom till tandläkaren". Så jag frågade om han aldrig går till tandläkaren, svaret var nej såklart. Så jag skrev då att han har dålig andedräkt och att han kanske borde gå dit. Han blev förstås stött, och intresset svalnade efter det.
Men jag kände att detta kommer absolut bli ett problem, och det faktum att han då aldrig går till tandläkaren gjorde mig lite äcklad så att intresset svalnade var nog ömsesidigt.
Jag har en extremt känslig näsa. Kan hantera dofter och jag tror man är doftkompatibel, alltså att man tycker den man passar ihop med doftar gott. Då handlar det om naturliga kroppsdofter, inte såna som beror på dålig hygien, som svett eller smutsiga tänder (= dålig andedräkt).
Jag hade sagt det till honom. Står du ut med andedräkten så gör det inte, men om det kommer bli ett problem så ta upp det nu. Förhoppningsvis är det enkelt fixat med lite bättre tandhygien, om det inte beror på nåt annat medicinskt, då är det förstås synd om honom och går kanske inte att göra nåt åt. Jag hade absolut velat veta om jag gick omkring och luktade illa.