Anonym (blääää) skrev 2014-05-01 20:03:13 följande:
Okej men SB12-tuggummi tar bara bort den värsta odören säger du?
Vill att den skall ta bort så att jag kan kyssa honom åtminstone dvs all odör.
Fast grundproblemet är ju att han sannolikt har dålig munhygien, man kan inte bota det med hjälp av ett tuggummi. Man kan dock lindra lukten tillfälligt med hjälp av tuggummin och halstabletter.
Men vill du verkligen kyssa någon som sannolikt har dålig munhygien? Jag för egen del avskyr tungkyssar, oavsett munhygien, torra pussar däremot går bra. Kände bara avsmak när jag fick reda på att man kan smittas av någons annans munbakterier ifall man tungkyssar någon som har massor med hål i tänderna. Det är därför föräldrar som har mycket hål i tänderna inte bör äta från samma bestick som sina barn eftersom de då kan ge sina barn samma negativa bakterieflora i munnen.
Som sagt, jag förstår att det är ett känslig ämne, men problemet kommer inte bli bättre med tiden ifall killen ifråga inte blir medveten om hur äckligt han luktar. Man behöver inte ha en superallvarlig konversation om det, man kan skämta lite, typ om man vaknar på morgonen tillsammans och fnissade säger "kära nån, du får nog allt gå upp och borsta tänderna, det finns tandtråd i badrumsskåpet, använd hur mycket du vill!". Vill han kyssar så kan du insistera på att han först ska tugga ett SB12-tuggummi, han kommer ju sannolikt förstå att du tycker att han har dålig andedräkt ifall du tvingar på honom ett tuggummi när han försöker kyssas men du kan fnissa åt det istället för att predika om vikten av goda munhygienvanor (det kan du ta senare i relationen i så fall ifall han inte förstår hinten på egen hand).