• Radhuspinglan

Flytta ihop-problem!

Titta ut möbler du gillar, visa din pojkvän dessa och fråga vad han tycker - om han skulle kunna tänka sig de möblerna. Säger han ja, så köp.

• Radhuspinglan
    Anonym (apelsinjuice) skrev 2014-05-03 10:35:27 följande:
    Grejen är ju den att jag har en fin rätt ny soffa, ett fint teaksoffbord a la 60-tal osv. Mina saker är ju helt ok och neutrala. Vi ska ha barn så att köpa nytt finns det inte riktigt pengautrymme för. 

Men fråga om dina möbler kan få plats nån stans? Säg att du nyss köpt soffan och inte vill sälja den med ens. - Och soffbordet passar ju SÅÅÅÅ bra med soffan, så det måste med, osv...
  • Radhuspinglan
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-05-03 10:55:08 följande:
    Antar att du har påpekat vad du tycker om "skräpet" så han vet om det? Ni kan inte flytta till din lägenhet? Annars får du vara lite taktisk, säga att det luktar apa om hans grejer, kanske att är du är allergisk mot skinn, att du inte tål medlet som skinnet är garvat med. Säga att det blir ljusare och att ni får större ytor med dina möbler.

Du tipsar alltså om att råljuga och bara hitta på en massa? Ooooookej... :O
  • Radhuspinglan
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-05-03 12:21:12 följande:
    Råljuga, det tänkte jag faktiskt inte på, kanske mera att det var en vit lögn :) Hur ser soffan ut under eventuella dynor, brukar kunna vara skattgömma av diverse olika saker o ting. kanske är en smitthärd av stora mått, tänk på ert barn

Fast, vadå, de ska bo ihop, ha barn ihop. Man ljuger inte om allergier och annat. Vad är det för sätt!? Dessutom har de varit tillsammans ett bra tag, så han skulle väl kanske ha känt till det...
Svar på tråden Flytta ihop-problem!