• Anonym (apelsinjuice)

Flytta ihop-problem!

Hallo! 
    Jag och killen ska äntligen flytta ihop efter nästan 2 år tillsammans. Ser fram emot det jättemycket så so far all good... 
    MEN han har noll koll på inredning... Jag ska flytta in hos honom och ärligt, jag älskar honom mest i hela världen men där ser helt fördjävligt ut! Gammal nött skinnsoffa med tillhörande nött fåtölj, fult bastant glasbord med nån fusk mahogny, gräsliga mattor både i kök och vardagsrum... 
    Jag skulle kunna fortsätta i evighet med att räkna upp fula grejer i hans lgh. Det står för fasiken en ölflaska som prydnad i vardagsrumsfönstret! Ja, ni fattar...
    Vad F-N gör man?! Hur säger man till den man älskar att man vill åka till tippen med alla hans grejer? 
    Finns liksom inte en chans till att jag kommer bo och trivas i hans möblemang... Det finns typ en lampa som kan vara kvar, thats it!
    Ja, I-lands problem kanske men jag nojjar över detta. HJÄLP! :)  

• Svar på tråden Flytta ihop-problem!
  • Anonym (m)

säg att du vill ni ska starta nytt tillsammans? Att inget av det som finns kommer från dig och du vill inte det ska kännas som om du är en gäst? Det är nog tom ganska sant eftersom du flyttar in i hans redan befintliga lgh. 

• Anonym (M 2)

Säg att ni inte riktigt har samma inredningssmak och fråga honom hur viktigt det är för honom att ha kvar sin stil eftersom det inte riktigt är det du gillar.

• Anonym (apelsinjuice)
    Anonym (m) skrev 2014-05-03 10:23:35 följande:
    säg att du vill ni ska starta nytt tillsammans? Att inget av det som finns kommer från dig och du vill inte det ska kännas som om du är en gäst? Det är nog tom ganska sant eftersom du flyttar in i hans redan befintliga lgh. 
    Jo, men det finns nada av hans saker som är en ett uns ok att ha kvar. Han kommer ju bli gästen...
  • Radhuspinglan

Titta ut möbler du gillar, visa din pojkvän dessa och fråga vad han tycker - om han skulle kunna tänka sig de möblerna. Säger han ja, så köp.

• Anonym (m)
    Anonym (apelsinjuice) skrev 2014-05-03 10:30:29 följande:
    Jo, men det finns nada av hans saker som är en ett uns ok att ha kvar. Han kommer ju bli gästen…
    om han har så dålig smak eller koll så kommer han säkert gilla det du föreslår oavsett Glad
  • Anonym (apelsinjuice)
    Radhuspinglan skrev 2014-05-03 10:31:35 följande:
    Titta ut möbler du gillar, visa din pojkvän dessa och fråga vad han tycker - om han skulle kunna tänka sig de möblerna. Säger han ja, så köp.
    Grejen är ju den att jag har en fin rätt ny soffa, ett fint teaksoffbord a la 60-tal osv. Mina saker är ju helt ok och neutrala.
    Vi ska ha barn så att köpa nytt finns det inte riktigt pengautrymme för. 
  • Anonym (m)
    Anonym (apelsinjuice) skrev 2014-05-03 10:35:27 följande:
    Grejen är ju den att jag har en fin rätt ny soffa, ett fint teaksoffbord a la 60-tal osv. Mina saker är ju helt ok och neutrala.
    om din soffa är snyggare än hans tex, så har jag svårt att förstår hur han skulle kunna säga nej till att byta ut sin?
  • Anonym (apelsinjuice)
    Anonym (m) skrev 2014-05-03 10:36:13 följande:
    om din soffa är snyggare än hans tex, så har jag svårt att förstår hur han skulle kunna säga nej till att byta ut sin?
    Han är jävligt enveten.... "Men min soffa är ju skitgo, den är ju asskön att sitta i. Klart vi ska min" Ja, men den är skitFUL! 
    Karlslok... haha
  • riboflavin
    Anonym (apelsinjuice) skrev 2014-05-03 10:30:29 följande:
    Jo, men det finns nada av hans saker som är en ett uns ok att ha kvar. Han kommer ju bli gästen...
    Enbart om du kör över honom och väljer inredning utan hans input. Ni kommer få kompromissa helt enkelt, du kommer antagligen inte få precis som du vill och han kommer inte få precis som han vill, men ni tillsammans får ska något ni bägge trivs med.
    Då får ni helt enkelt göra som alla andra, flytta ihop, använda det som är mest praktiskt, slänga resten och sen när ni har bättre ekonomi börja byta ut saker.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Radhuspinglan
    Grejen är ju den att jag har en fin rätt ny soffa, ett fint teaksoffbord a la 60-tal osv. Mina saker är ju helt ok och neutrala. Vi ska ha barn så att köpa nytt finns det inte riktigt pengautrymme för. 

Men fråga om dina möbler kan få plats nån stans? Säg att du nyss köpt soffan och inte vill sälja den med ens. - Och soffbordet passar ju SÅÅÅÅ bra med soffan, så det måste med, osv...
Svar på tråden Flytta ihop-problem!