Inlägg från: Anonym (Ammie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ammie)

Flytta ihop-problem!

Att flytta ihop i den ena partens befintliga hem är inte att "flytta ihop".
    Det är att flytta in hos någon.

Jag har gjort det misstaget.

Jag fick ordna och greja som jag ville, kastade ut hans fula soffa bland annat.
    "MEN, det och det och det får du inte röra för så har jag alltid haft det."
    Jahaja, så blev mitt nya hem villkorat.

Jag kände mig aldrig hemma i hans lägenhet, kände mig som inneboende utan ett eget hem.
    Jag kunde inte åka hem för jag hade inget.

Inget jag rekommenderar.

Ska man flytta ihop bör man göra det på ett ställe som är nytt för båda.

• Anonym (Ammie)
    Tveksamt skrev 2014-05-03 17:37:23 följande:
    Fast jo. Att flytta ihop i någons redan befintliga hem är också att flytta ihop.
    Vad som däremot är viktigt är ju att båda inser att det numer inte är hans lägenhet eller hennes lägenhet, det är ett gemensamt hem, med allt som det medför.

Det är ju inte så att om ni i ert fall hade skaffat ett helt nytt boende det inte hade kommit med några villkor heller. Han/hon du flyttade ihop med hade ju fortfarande velat ha saker på sitt sätt, och du på ditt sätt.

Att flytta ihop innebär kompromisser, punkt!
    Punkt på dig själv du.

Vi har inte samma åsikt i frågan helt enkelt.

Han hade inte haft redan uppsatta tavlor som inte fick flyttas, redan bestämd ordning i skåp och så vidare... nej.
  • Anonym (Ammie)
    Tveksamt skrev 2014-05-03 17:44:26 följande:
    Nej, det säger jag inte heller. Man han hade ju haft åsikter om saker och ting också, för jag antar att du inte flyttade ihop med en dörrmatta. Alltså hade det funnits villkor även då. Andra villkor, men fortfarande villkor.

Du anser inte att det måste till kompromisser när två (eller fler) personer flyttar ihop eller?
    Synd att du har en så otrevlig attityd, det får mig att lägga ner diskussionen med dig.

Fast det gör inget, du verkar inte fatta ändå.
    Punkt som fan.
Svar på tråden Flytta ihop-problem!