Min mamma tycker inte om dig!
Behöver råd. Bonusen på 4 år har börjat säga till mig (bonusmamma) att "min mamma tycker inte om dig". Tycker det är både ledsamt och tröttsamt att behöva höra.
Varför och hur ska jag hantera detta?
Behöver råd. Bonusen på 4 år har börjat säga till mig (bonusmamma) att "min mamma tycker inte om dig". Tycker det är både ledsamt och tröttsamt att behöva höra.
Varför och hur ska jag hantera detta?
Säg det var tråkigt att höra och strunta i det sen inför barnet...Ta upp det med din partner dock så han får ta upp det med mamman. Det är inte lämpligt att hon säger sådana saker till barnet. Det kommer bara att förstöra för er alla, inte minst för barnet.
Ska ge det ett försök men vet inte hur jag ska ta upp det riktigt. Känns så larvigt att jag skäms o hennes vägnar. :/
Nu har jag inte så stor erfarenhet av fyraåringar men kan det inte vara läge att kolla av vad fyraåringen tänker om det, det kan ju va tråkigt även för barnet att höra och kan vara bra om ni kan prata om det. Om ni inte kan få mamman att förstå sitt olämpliga beteende så kan ni väl ge barnet möjligheten att uttrycka tankar om det hela.
Säg att det är helt ok, att man inte måste tycka om alla, men att man bör behandla alla med kärlek och respekt.