efter opponering?
Jag gjorde en kvantitativ undersökning som blev väldigt omfattande. Själva frågeställningen och teoridelen var jag och handledaren väldigt nöjda med. Resultatet blir ju som det blir...
Examinatorn hade helt annan uppfattning och gillade verkligen inte kvantitativa undersökningar över huvudtaget, kanske var en del av att jag just gjorde en, inte smart.
Fick på nåder den godkänd efter ett par omskrivningar. Själva grunden var med men fick korta ner det mesta då den var på cirka 80 sidor från början och slutade med 40-50 sidor. Hade ungefär 80 olika unika litterära källor. Det tog mig ungefär 10 timmar. Examinatorn formulerade sig ungefär så här; den följer alla kriterier så jag MÅSTE godkänna den.
Känner igen det där väldigt väl med att handledare tycker det är bra men inte examinatorn. Många som råkar ut för det precis som vissa får värsta skiten godkänd direkt också, lite av ett lotteri. Just nu håller jag på att kämpa för att få en uppgift och betyg motiverat. Kursen slutade vid årskiftet och jag har fått ett betyg (D) men ingen motivering eller feedback på min uppgift.
För den som undrar var frågeställningen på min c-uppgift ungefär: Arbetar lärare med demokrati i klassrummet? Enligt den gamla LPO-94 ska all undervisning utgå från en demokratisk grund. Jag ville ta reda på hur många som egentligen känner till det, aktivt arbetet med det dagligen och sedan börja nosa på hur som skulle kunna bli en fortsatt undersökning.