• NollÅtta

varför går jag inte ner i vikt?

Måste bara dementera det någon skrev om att motion är "väldigt viktigt för att gå ner i vikt". Det stämmer inte. För att gå ner av motion måste man träna väldigt hårda pass varje dag. Det som betyder nästan allt är just kosten. Jag tror du äter för lite. Skippa frukten och lägg till mellisar med mer fett och lite kolhydrater istället. Ta sås/dressing till dina måltider. Du kan ju testa ett par v. För mig aläppte det när jag gjorde så. (Äter lchf)

• NollÅtta

Jag menar att jag gick ner i vikt av LCHF, var nog lite otydlig. Jag åt inte dålig mat innan utan enligt tallriksmodellen. Lagad från grunden. Men jag ville gå ner gravkilona plus lite till. Under 20 g kolhydrater per dag. Gick ner 13 kg men hamnade sedan på en platå och stod helt still i 5 v. Det jag gjorde då, efter tips, var att äta lite mer fett. Då lossnade det och jag gick ner igen. Väger nu 58 kg. TS verkar äta kolhydratsnålt men för lite fett för att kroppen ska släppa på kilona. Så var det för mig i alla fall, så jag ville bara tipsa.

Svar på tråden varför går jag inte ner i vikt?