• Anonym (fetto)

varför går jag inte ner i vikt?

Jag har en kaloriräknande app i telefonen.. Den verkar ha helt normala kalorivärden inmatade för olika födoämnen..
    Enligt appen ska jag äta ungefär 1800kalorier per dag för en sund viktnedgång. Jag är ute efter en långsiktig lösning så jag är inte ute efter att banta enbart utan jag försöker ändra min livsstil.

Men! Jag har nu fyllt i varenda smula jag ätit, varenda droppe jag druckit och jag kommer aldrig upp i mer än 12-1300 kalorier per dag ...

Jag rör på mig dagligen. Jag har två hundar och två hästar så jag tar minst en 1.5timmes rask promenad per dag utöver dom korta promenaderna. Utöver det gör jag stallsysslor (jämförbart med medelhård styrketräning) i en timme varje dag.

Jag tycker ju att 1300 kalorier borde ge nån slags resultat. Men jag går inte ned i vikt !
    Hur mycket mer ska jag minska på kaloriintaget?
    Jag vet att jag går ner i vikt i en rasande fart på 400kalorier och samma mängd fysisk aktivitet som nu. Men det är väl inte helt okej kandke ...eller är det det som krävs för att jag ska bli av med allt äckligt fett?

• Svar på tråden varför går jag inte ner i vikt?
  • Lana899

Svårt att säga,men vad exakt äter du varje dag?

Du äter kanske helt fel saker?

• Anonym (fetto)

Grönsaker som bas och proteinkälla till det. Ytterst lite kolhydrater, jag mår bäst så.

Till frukost , bär (osötade såklart) och en skvätt lättmjölk till det. Oftast bara bär.

Lite godis en gång i veckan (typ fem bitar ur en gott och blandat påse)

• Anonym (fetto)

Dricker vatten för det mesta, en eller två gånger per månad dricker jag en 50cl Pepsi max

• Anonym (fetto)

Dricker vatten för det mesta, en eller två gånger per månad dricker jag en 50cl Pepsi max

• Anonym (dfg)

Hur mycket vägerd u och vad är din längd?

• Anonym (Läkarstudent)

Hejsan! 

Jag hade samma problem tidigare och från början var det svårt för mig att förstå men du måste tänka på dessa: 

1. För det första, kalorier ska du inte räkna! För att det stämmer inte och är totalt fel! 
    2. BMI är också fel ( Det finns människor som väger 45 men är fett, och det finns också personer som väger 60 och är smalare pga. muskelmassa! ) 
    3. Jag  råder dig att du ska äta mer protein och helst kykling, fisk, ägg etc. och sluta ät smör och ost i några veckor. 
    4. Du ska inte tränna, samma träningen! Du måste variera och chocka din kropp! Annars kroppen vänjer sig och inte ändras något! 
    5. Drick helst varmt grönt te eller varmt vatten efter maten! 

Chocklad gör mycket! Ät iställer frukter. 

Prova i några veckor! Sedan kan du sakta och säkert äta vad du vill! Svårast är att komma igång! 

Lycka till! 

• Lana899

Du äter vill inte bara grönsaker och lite hallon?
    Lite mer detaljerat hade varit bra för att se om du äter fel.

Det är inte bra att äta för lite i heller,för då går din kropp och är hungrig och suger till sig det lilla den får.
    Vilket kan göra att man ökar i vikt istället,då det blir obalans i kroppen.

• Barbamama08

Hur länge har du hållit på?

Svar på tråden varför går jag inte ner i vikt?