Inlägg från: Ann Cistrus |Visa alla inlägg
  • Ann Cistrus

Narkos

Jag jobbar som anestesisjuksköterska men har inte någon erfarenhet av refluxoperationer direkt. Jag vet att det görs en operation som kallas fundoplikation och att den ofta görs laparoskopiskt (via titthål). Är det en sådan du ska göra?

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    vssaa skrev 2014-05-06 13:25:51 följande:
    Nej. Det är inte en sådan jag ska göra. Kan man göra en sån utan att vara helt sövd? Den jag ska göra är en ny operation som Dr. Löhde i Berlin utför där han inte ändrar organen på något sätt utan han ska bara sätta tillbaka min matstrupe och magsäck i rätt position på något sätt.
    Ska det göras med hjälp av titthålskirurgi?
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    vssaa skrev 2014-05-08 12:51:20 följande:
    Som jag sagt innan, att inte vakna upp
    Alltså... När folk inte vaknar upp efter operationer (vilket är väldigt sällsynt) så har det i princip aldrig med narkosen att göra. Eventuellt om du är gammal och skör så kan narkosen i sig vara ett riskmoment men om du är ung och frisk i övrigt är det fan ganska svårt att "söva ihjäl dig". Jag gillar att söva unga, friska människor just av den anledningen att man inte behöver vara så förbannat försiktig med allt utan kan "brassa på" och ge ganska djup narkos utan att vara orolig för att de inte ska klara av blodtrycksfall osv.  
Svar på tråden Narkos