Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?

Jag vill kolla allmänt hur folk tycker om katter som behöver omplacering.

Skulle DU kunna ta hand om en katt som behövde en omplacering?
    Om nej, varför?
    Om ja, skulle ni ta katten vad det än gällde, lr har ni vissa saker som ni skulle säga nej pga?

Skulle ni kunna betala för en katt som behövde omplacering, lr kräver ni att dom är gratis?

OM det inte skulle funka med omplaceringen, vad skulle ni göra då?

Tacksam för alla svar jag får

• Svar på tråden Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?
  • Felicia6

musli, intressant
    Kände du greenmonster lr kände du bara viljan att hjälpa en medmänniska i samhället lr?

• Felicia6

mini97, vi säger att personen kanske vill ha 2-300kr för katten.. kräver du ändå allt det där, lr är det för högre summor du kräver det?

Förstår att det kanske är svårt att ta in ett nytt djur bland dom man redan har..

• Felicia6

Råttan Rut, tack för din berättelse

Skulle du kunna ta en katt vad problemet än var?
    Tex om den där katten hade problem med att kissa i lådan, o du fick veta det innan.. skulle du ändå kunna ta hand om katten?

Lr om den tex var väldigt folkskygg lr så..

• Felicia6

Virris, kul med människor som går in för att hjälpa djur som har det svårt

stenfalk, Tack för ditt inlägg, det märktes att det var genomtänkt

• Felicia6

Tack så mkt för era svar!

Det ni skriver ger mig lite mer hopp, eftersom jag själv kanske har en katt som behöver det..

Tar hemskt gärna emot fler svar från andra oxå

• Felicia6

Förstår precis hur du menar Jennie med ie, och det är ju inte fel att tänka så heller, man vill ju inte riskera något

fler tankar o åsikter?

• Felicia6

Tack så jättemycket för allas svar.

Jag funderar ju nämligen på att behöva omplacera en av mina älsklingar, och mitt hjärta krossas bara jag tänker på det

Hon är en underbart söt liten långhårig katttjej på 3år i maj.
    Sköldpaddsfärgad och beter sig som ett barn verkligen.
    Går omkring o pratar hela tiden, ska va uppe i famnen på en hela tiden, och helst ska man bära henne som ett barn dagarna i ända oxå..
    Har haft henne sen hon var kattunge och jag har hennes pappa oxå.
    Dom har alltid gått superbra ihop, och hon går superbra ihop med barn oxå. Hon o mammas hund är kompisar oxå.. Hon älskar att åka bil, det är jätteroligt tycker hon.
    Innekatt och kastrerad är hon..

Hennes problem är att hon kissar inne.. På tyg.. "jamen ta bort allt tyg för henne då så är problemet ur världen" har jag hört.. Men det är inte så lätt, för vi har tyg tammetusan överallt.. tom en tygsoffa..

Vi har provat ge henne antibiotika från veterinären, vi har kastrerat henne, vi har använt feliway osv..
    Problemet tror jag är att vi inte har lika mkt tid för henne.. Förut var hon alltid våran lilla bebis som alltid va i famnen.. nu måste ju min son ha den platsen..

Skulle ni kunna ta hand om en katt som hade det problemet och dom familjeförhållandena sen förut?

Svar på tråden Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?