• Felicia6

Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?

Jag vill kolla allmänt hur folk tycker om katter som behöver omplacering.

Skulle DU kunna ta hand om en katt som behövde en omplacering?
    Om nej, varför?
    Om ja, skulle ni ta katten vad det än gällde, lr har ni vissa saker som ni skulle säga nej pga?

Skulle ni kunna betala för en katt som behövde omplacering, lr kräver ni att dom är gratis?

OM det inte skulle funka med omplaceringen, vad skulle ni göra då?

Tacksam för alla svar jag får

• Svar på tråden Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?
  • Jennie med ie

Ja jag skulle kunna ta hand om en katt som behövde omplacering, men det beror också på omständigheterna. T ex orsaken till omplaceringen. Omplaceras den pga att den beter sig farligt mot barn eller om den inte klarar att lämnas ensam, ja då hade det varit uteslutet... ganska givet eftersom förutsättningarna i vårt hem inte stämmer överens med kattens behov och beteende.

• Felicia6

Förstår precis hur du menar Jennie med ie, och det är ju inte fel att tänka så heller, man vill ju inte riskera något

fler tankar o åsikter?

• Majsan70

Nej, blir mitt svar.
    Varför?? Därför att vi redan har två Birmor och endast kommer att skaffa andra Birmor i fortsättningen. Birmorna är lixom jag, inte någon älskare av andra raser.

• Majsan70

Nej, inte ens då..eftersom jag har två redan etablerade katter som jag vet är felfria och helt friska på alla fronter. Det kan man aldrig vara säker på med en omplaceringskatt.
    Endast en kattunge skulle komma in här om den var fritestad samt fullvaccinerad osv. Eftersom vi har uppfödning är det jätetviktigt att hålla "katteriet" fritt från alla smittkällor.

Självklart skulle jag gärna hjälpa till med att få katten omplacerad oavsett ras.

• smurfisar

ja vist skulle jag kunna det. Vet inte om jag är vllig att betala för katten. Ända krsavet jag skulle ha var att katten var van vid barn

• milimina

under omständigheterna är det kanske "tur" att jag är allergisk, annars skulle jag ta hem alla katter som finns på katthem för mitt hjärta blöder för dem. men pga allergin så har vi endast rexar hemma. istället faddrar vi ett katthem med en summa pengar varje år, så man iallafall får göra nånting för dem.

tre stycken har vi haft, två av dem omplaceringar som vi gladeligen betalat för (katten är inte mindre värd för att den har måst flytta ifrån sitt första hem) och den tredje köpte vi som unge för att minimera problemen med rang. nu funkade det inte ändå, så donnan blev återigen omplacerad men denna gång till min svärmor där hon stormtrivs

svärmor har också sen tidigare tre omplaceringar, två tidigare förvildade och skygga katter och en som flyttade hem till dem, som hon tagit hand om. en av dem fick ungar och de behöll en, så de har nu fem katter och en hund.

• mamma legolina

Nej, dels har vi redan 2 gamla kattor och sedan är risken att jamen jag tar bara hand om den här, och sedan den här o s v. Risken är att jag skulle ta hand om så många så det skulle växa mig över huvudet.

Svar på tråden Skulle ni kunna ta hand om en katt som behövde omplacering?