• Line85

Gravid i Jämtland?

Hej,
    jag söker några att "hänga" med och dela tankar och funderingar kring graviditeten och kommande bebisen!
    Jag har nyss plussat så BF är 10 januari 2015.
    Har en dotter sedan innan och jag läääängtar tills jag får berätta för henne att hon ska få småsyskon!

Vore jätteroligt ifall någon ville komma hit och hänga med mig i denna långa men spännande väntan =)

• Svar på tråden Gravid i Jämtland?
  • Servalusa
    lindarn skrev 2014-05-10 21:28:06 följande:
    Ja vi köper lite klänningar och rosa bara för stt just nu :P tillväxt ultraljud :) vi har fått några extra då hon ibland tar dagar med siesta och inte rör sig som hon brukar, har varit inne på förlossningen flera gånger och då har dom velat kolla allt flöde i navelsträngen osv :)

Åh jag förstår det! Man blir ju alldeles sarlig när man kollar på alla små söta kläder! :) Jaha! Vad bra att dom gör sånt men vad läskigt att behöva göra det.. men snart är hon ute :).
  • lindarn
    Servalusa skrev 2014-05-11 09:41:31 följande:

Åh jag förstår det! Man blir ju alldeles sarlig när man kollar på alla små söta kläder! :) Jaha! Vad bra att dom gör sånt men vad läskigt att behöva göra det.. men snart är hon ute :).
    Ja hon har skrämt livet ur en några gånger nu! Men som sagt, snart är hon här :) ja kläderna är ju så himla söta så man blir ju alldeles knäpp :P
  • Line85
    lindarn skrev 2014-05-10 18:10:00 följande:
    Jag pluggar till undersköterska på distans så de har funkat ganska bra. Dock har min bm velat sjukskriva mig ändå flera gånger men jag har nekat eftersom de varit hanterbart att plugga dom stunder jag mått någorlunda.
    Jaha okej! Du känner inte att du kommit efter eller så? Vad skönt att ändå kunna fortsätta plugga!!
  • Line85
    Servalusa skrev 2014-05-10 19:24:00 följande:

Jag mår kanon faktiskt. Nästan för bra. Det är nog därför man oroar sig. I de tidigare graviditeterna har jag mått skit känslomässigt och illamående från hell men har hittills kräkts 2 ggr.. ända jag känner av är att allt luktar så mycket, och äckligt! Känns konstigt. Med älsta så var jag så känslosam.. grät för ingenting. På julafton kollade vi på ronja rövardottet och jag grät som en tok nät skallepär dog! Haha!
    Men det kan ju vara så olika =) Det är säkert helt okej, men jag förstår vad du menade innan om att det gått bra två gånger så oddsen ökar för varje gång.... Jag tänker också lite så, men mest i andra sammanhang...
    Nu känner jag att jag haft så mycket otur ett tag så detta också kommer gå åt skogen...
  • Line85
    lindarn skrev 2014-05-11 10:13:57 följande:
    Ja hon har skrämt livet ur en några gånger nu! Men som sagt, snart är hon här :) ja kläderna är ju så himla söta så man blir ju alldeles knäpp :P
    Fast jag tycker det är trist att allt på tjejsidan är rosa och pluttigt medan killsidan är coola bilar och machogrejjer...
    När min tjej var bebis och redan innan köpte jag massor av unisexkläder, fast färgglada sådana.
    Också är jag sån som tycker att killar kan ha rosa och lila och tjejer kan ha blått och grönt... ;)
  • lindarn
    Line85 skrev 2014-05-11 10:38:27 följande:
    Jaha okej! Du känner inte att du kommit efter eller så? Vad skönt att ändå kunna fortsätta plugga!!
    Jo, alltså de va fruktansvärt stressigt vissa stunder när jag känt flera dagar att jag egentligen inte orkade. Men de gick :) nu har jag tagit studiepaus och de känns riktigt skönt :)
  • lindarn
    Line85 skrev 2014-05-11 10:41:49 följande:
    Fast jag tycker det är trist att allt på tjejsidan är rosa och pluttigt medan killsidan är coola bilar och machogrejjer...
    När min tjej var bebis och redan innan köpte jag massor av unisexkläder, fast färgglada sådana.
    Också är jag sån som tycker att killar kan ha rosa och lila och tjejer kan ha blått och grönt... ;)
    Jo, lite så är de ju. Jag älskar turkost och grönt så de har blivit en hel del kläder i såna färger, älskar färgglatt och de är faktiskt ytterst lite kläder som jag köpt som är rosa. Ofta tycker jag att tjejkläderna är lite för sockersött för min smak.
  • Line85
    lindarn skrev 2014-05-11 11:27:02 följande:
    Jo, lite så är de ju. Jag älskar turkost och grönt så de har blivit en hel del kläder i såna färger, älskar färgglatt och de är faktiskt ytterst lite kläder som jag köpt som är rosa. Ofta tycker jag att tjejkläderna är lite för sockersött för min smak.
    Jag älskar turkos och lila, speciellt kombinationen :D och det passar ju alltid

Gick in i vecka 6 idag. Tänk vad långt jag har kvar, haha

Har inte ringt MVC än, osäker på vilken BM jag ska välja... Tillhör zgränd, vet ni något om dom där?
  • lindarn
    Line85 skrev 2014-05-11 12:04:30 följande:
    Jag älskar turkos och lila, speciellt kombinationen :D och det passar ju alltid smile1.gif

Gick in i vecka 6 idag. Tänk vad långt jag har kvar, haha smile1.gif

Har inte ringt MVC än, osäker på vilken BM jag ska välja... Tillhör zgränd, vet ni något om dom där?
    Spännande!! Men de går ju fort egentligen, ibland känns de som jag varit gravid i 10 år, men när jag tänker tillbaka så känns de som igår jag plussade :P
  • Mammatillw
    Line85 skrev 2014-05-11 12:04:30 följande:
    Jag älskar turkos och lila, speciellt kombinationen :D och det passar ju alltid smile1.gif

Gick in i vecka 6 idag. Tänk vad långt jag har kvar, haha smile1.gif

Jag går på z-gränd.. Alla där är fantastiska barnmorskor :) det är bara att ringa på telefontiden mellan 10-12 och säga stt du vill boka inskrivning :) jag går hos reidun, gick även hos henne den förra graviditeten :)
Svar på tråden Gravid i Jämtland?