• Tyra89

Ett tidigt missfall i april 2014

Jag fick missfall i slutet på april när jag var i vecka 6-7. Det var min första graviditet så det kändes sjukt jobbigt. Det var som en mensblödning ungefär och tog 8 dagar. Första dagen gick jag och väntade på att det skulle sluta blöda, men sen på kvällen när jag kom hem från jobbet fick jag jätteont i magen. Jag var jätteledsen och i chock... Men jag visste ju inte säkert om det faktiskt var missfall eller bara en "normal" blödning. Sen var jag hemma från jobbet i 3 dagar, under dessa dagar blödde jag mer och det började komma mer och mer klumpar. Det kom ut två större klumpar men resten var småklumpar, blod och slem. Eftersom att det aldrig gjorde jätteont och kroppen skötte det själv så besökte jag aldrig någon barnmorska eller gynekolog.

Från dag 1 så började jag läsa en massa trådar här på FL och googlade jättemycket om missfall. Jag tyckte det hjälpte mig att få kontroll över situationen och framför allt ingav det hopp att läsa om alla som blivit gravida igen efter sina missfall. Det blev lättare att börja tänka framåt då och jag känner verkligen nu som så många andra gjort att jag vill bli gravid igen!! Helst igår liksom!

Jag känner mig sjukt orolig över att det ska sluta med missfall igen..... Jag var inte orolig första gången, jag visste att risken fanns men jag tänkte ändå att jag skulle lyckas ta mig hela vägen.

Jag blev gravid på första försöket och det känns som att missfallet var relativt snällt mot kroppen. Jag hade inte mycket ont, inte mer än vid mens, och blödningen slutade efter 8 dagar. Så jag och min kille tänker börja försöka nu direkt efter.

Vi kör inte med ägglossningstest och så utan vi ligger lite på måfå, jag ska dock försöka få det till att bli varannan dag hehe...

Jag ville bara dela av mig med detta och hoppas att det kan vara till hjälp eller tröst för någon annan som tror sig vara eller hamnar i samma situation!

• Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014
  • EmmasaraL
    elless skrev 2014-06-08 10:33:48 följande:
    Jag blev gravid med en gång igen och bör vara i v 4+5. Rädd för missfall igen men mår illa den här gången till och från till skillnad från sist.. Sådan oro!
    Grattis Elless! Håller tummarna för att du ska slippa nytt mf och att pyret stannar där inne och växer o mår bra!

Får se hur oron blir för en själv när man väl plussar igen!
  • elless
    EmmasaraL skrev 2014-06-08 18:04:53 följande:
    Grattis Elless! Håller tummarna för att du ska slippa nytt mf och att pyret stannar där inne och växer o mår bra!

Får se hur oron blir för en själv när man väl plussar igen!
    Brösten börjar redan avta i svullnad och ömhet dessvärre så tror inte det gick den här gången heller.. :( Vi blir ju gravida väldigt lätt (förra gången tog de sig på en gång och nu också direkt efter mf). Kan man få progesteron eller något om man får upprepade missfall tidigt?
    MF v. 5+2 (20140506)
  • Fiiaaa
    EmmasaraL skrev 2014-06-08 18:04:13 följande:
    Beklagar mf! Jättetrist att höra! Ja, det låter ju som om kroppen är på G med ny cykel iaf, så vi får hoppas att mensen kommer igång så ni kan försöka på nytt. Lycka till! Väntar själv på ev. plus nästa vecka, men man vet ju aldrig! Kramar

Tack! Och idag fick jag mens så visst var det på gång som jag misstänkte. Känns skönt! Nu blir det fullt fokus framåt :)
  • Fiiaaa
    elless skrev 2014-06-08 21:46:18 följande:
    Brösten börjar redan avta i svullnad och ömhet dessvärre så tror inte det gick den här gången heller.. :( Vi blir ju gravida väldigt lätt (förra gången tog de sig på en gång och nu också direkt efter mf). Kan man få progesteron eller något om man får upprepade missfall tidigt?
    MF v. 5+2 (20140506)

Å nej! Brösten kan ju gå lite fram och tillbaka är min erfarenhet från de 5 veckor jag var gravid, så jag hoppas att det inte är nån fara! Men fy vad jobbigt att gå och oroa sig, vet hur det är, ägnade större delen av min graviditet till det innan mf var ett faktum. Styrkekram!
  • EmmasaraL
    elless skrev 2014-06-08 21:46:18 följande:

hur har det gått?? Mina bröst har varit svullna kväll, men inget extremt. Haft stickande smärtor i vä äggstock (tror jag att d är iaf) särskilt när ha varit kissnödig.. 2 veckor ca sedan ÄL. Vågar inte testa mig... vill hellre vänta o se om mensen kommer.
  • EmmasaraL
    Fiiaaa skrev 2014-06-08 21:50:14 följande:
    Tack! Och idag fick jag mens så visst var det på gång som jag misstänkte. Känns skönt! Nu blir det fullt fokus framåt :)

Ja det är ju skönt :) När blir BIM då ca?
  • Fiiaaa
    EmmasaraL skrev 2014-06-09 22:48:39 följande:
    Ja det är ju skönt :) När blir BIM då ca?

BIM 5/7 nu. Så vi får väl ha lite extra kul i midsommar ;) inte mig emot...
  • elless

Fortfarande ingen blödning iaf, så håller tummarna men är beredd, så gott det går, på mf.. Brösten ömma än men mindre, har fortfarande ont i livmodern till o från o lite illamående ibland.

EmmasaraL skrev 2014-06-09 22:47:06 följande:
    hur har det gått?? Mina bröst har varit svullna kväll, men inget extremt. Haft stickande smärtor i vä äggstock (tror jag att d är iaf) särskilt när ha varit kissnödig.. 2 veckor ca sedan ÄL. Vågar inte testa mig... vill hellre vänta o se om mensen kommer.

MF v. 5+2 (20140506)
  • EmmasaraL
    elless skrev 2014-06-10 05:50:30 följande:
    Fortfarande ingen blödning iaf, så håller tummarna men är beredd, så gott det går, på mf.. Brösten ömma än men mindre, har fortfarande ont i livmodern till o från o lite illamående ibland.

Ok håller tummarna för dig! Men förstår att du är beredd på att nått kan hända, även om man inte vill tänka på den risken. Uppdatera gärna så vi kan stötta dig oavsett hur det går!
    Fiiaaa skrev 2014-06-09 23:11:14 följande:
    BIM 5/7 nu. Så vi får väl ha lite extra kul i midsommar ;) inte mig emot...

Hehe det tycker jag :) Tror jag ska testa mig på söndag. Ingen mens i sikte iaf.. känner inga tecken på det heller. Brösten är svullna så det kan ju vara ev graviditet men även mens även om jag inte haft koll om brösten brukar bli svullna under mensen.. nu är det ju första gången vi försöker bli gravida på allvar och jag går runt o får för mig att jag är gravid... vilket inte är jättebra eg då det lika gärna kan bli en röd vecka när som.

hur går det för er andra?
  • you had me at hello

Jag skulle fått mens idag men har inte haft några signaler på att den är påväg så jag köpte ett test igår efter jobbet. Sparade den till imorse….. och plussade!!! Ett klart och tydligt pus!
    Jag borde egentligen skutta runt och vara överlycklig men jag vågar inte tro på det…Känns som jag kommer vänta några dagar och ta ett nytt test innan midsommar.
    Kröp iallafall ner till killen i sängen igen och berättade för honom… Han första svar var: Vi får boka den där resan till Grekland nu medans det fortfarande bara är vi ;)

Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014