• Tyra89

Ett tidigt missfall i april 2014

Jag fick missfall i slutet på april när jag var i vecka 6-7. Det var min första graviditet så det kändes sjukt jobbigt. Det var som en mensblödning ungefär och tog 8 dagar. Första dagen gick jag och väntade på att det skulle sluta blöda, men sen på kvällen när jag kom hem från jobbet fick jag jätteont i magen. Jag var jätteledsen och i chock... Men jag visste ju inte säkert om det faktiskt var missfall eller bara en "normal" blödning. Sen var jag hemma från jobbet i 3 dagar, under dessa dagar blödde jag mer och det började komma mer och mer klumpar. Det kom ut två större klumpar men resten var småklumpar, blod och slem. Eftersom att det aldrig gjorde jätteont och kroppen skötte det själv så besökte jag aldrig någon barnmorska eller gynekolog.

Från dag 1 så började jag läsa en massa trådar här på FL och googlade jättemycket om missfall. Jag tyckte det hjälpte mig att få kontroll över situationen och framför allt ingav det hopp att läsa om alla som blivit gravida igen efter sina missfall. Det blev lättare att börja tänka framåt då och jag känner verkligen nu som så många andra gjort att jag vill bli gravid igen!! Helst igår liksom!

Jag känner mig sjukt orolig över att det ska sluta med missfall igen..... Jag var inte orolig första gången, jag visste att risken fanns men jag tänkte ändå att jag skulle lyckas ta mig hela vägen.

Jag blev gravid på första försöket och det känns som att missfallet var relativt snällt mot kroppen. Jag hade inte mycket ont, inte mer än vid mens, och blödningen slutade efter 8 dagar. Så jag och min kille tänker börja försöka nu direkt efter.

Vi kör inte med ägglossningstest och så utan vi ligger lite på måfå, jag ska dock försöka få det till att bli varannan dag hehe...

Jag ville bara dela av mig med detta och hoppas att det kan vara till hjälp eller tröst för någon annan som tror sig vara eller hamnar i samma situation!

• Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-05-28 13:28:05 följande:
    Hej Er03!
    Tråkigt att höra om ditt missfall. Men vad skönt att du/ni är på gång igen :) Man känner ju sig tacksam över att kroppen återhämtar sig så pass fort ändå. Det känns som att det hjälper en att få upp humöret igen och se framåt!

Uppdatera gärna om det händer något mer :)
    Tack :) Ja det är jättebra att kroppen funkar som den ska i alla fall :) Nåt ska man ju va glad för ;) Ja det ska jag göra!
  • Er03
    you had me at hello skrev 2014-05-28 11:22:56 följande:

Jag har noll koll på min ägglossning men jag tror jag har den nu.
    Försöker se till så vi kan ligga lite extra just nu men känns som jag står inför ett problem jag inte trodde att jag skulle känna just nu faktiskt?. Jag tror killen känner sig utnyttjad på något vis. För några dagar sedan när vi pratade om sex säger han "men du vill ju bara ligga med mig nu för att bli gravid!" 
    Kände mig lite skamsen?. Det stämmer ju till viss del.. Jag är 30 år nu och säg att vi skulle missa äl 6 gånger i rad, då har det ju gått ett helt halvår till. Så JA, jag vill ligga för att bli gravid men jag vill absolut inte bara ligga av den anledningen ObestämdObestämdSkämsSkäms

Nu ska jag iväg på långhelg med tjejkompisar så nu känns det som att tillfället kommer gå förbi oss den här månaden. Känns knappt som att jag kan med att "snabbligga" efter jobbet idag innan jag åker för att han ska bli ledsen över min baktanke...

Kändes snurrigt det här men är ni med på hur jag menar??Obestämd

Så har min gubbe också sagt. Man känner sig lite dum men jag flinade bara och höll med :)

Tycker inte att det är konstigt alls. Ett barn är ju underbart! Varför ska det vara "skam" att vilja göra ett barn och dessutom precis efter man förlorat ett. Det tomrummet går ju bara att fylla med ett nytt barn. Eller har jag fel?
  • Er03
    Tyra89 skrev 2014-05-28 13:47:10 följande:
    Jag har också haft en sån där "sexkris" eller vad man ska kalla det. Sexet får ju ett helt nytt syfte nu när man vill bli gravid så det är lätt att man ser det som ett "jobb" lite grann. Jag tänker som så att ens sexliv kommer att se ut så här under (förhoppningsvis) ett fåtal veckor/månader och sedan kommer man att få tillbaka det "vanliga" sexlivet där man låter lusten styra istället för kalendern. Jag förklarade att man kan se det som att man får "offra sig" lite under den här perioden och min sambo tyckte det verkade rimligt... Han är dessutom glad nu när vi har sex typ varannan dag (runt ÄL), vanligtvis blir det mest på helgen för det är då vi har mest tid och ork.

Eftersom att romantiken försvunnit lite från sexet kanske man kan föra in den någon annanstans i relationen. Kanske överraska med någon god middag, en present, massage ;) eller nåt sånt. Skicka gulliga sms, ge komplimanger mm. Så du bekräftar honom på andra sätt. Kanske svårt att hinna med allt detta innan helgen, men det kan ju vara värt att tänka på framöver :)
    Kan bara hålla med! Låter väldigt klokt!
  • EmmasaraL
    Er03 skrev 2014-05-28 09:19:52 följande:
    Hej! Jag fick också missfall den 28/4. Kändes så jäkla snopet :( Man går och tänker på det lilla barnet heeela tiden och sen så är man plötsligt av med det :( Men men, det brukar ju vara något "fel" på embryot vid missfall och det ska man ju vara glad för att kroppen känner av det och stöter ut det själv.

Jag hade några äl-test hemma så jag testade och fick ett starkt positivt den 16/5. Vi hade sex innan den 16:e men känner på mig att det inte har tagit sig. Har gjort några gravtest men dom är negativa. Men jag hoppas att det händer nåt snart. Plus eller mens. Eftersom att det gått en månad sen missfallet så hoppas jag att det kommer nåt inom de närmsta dagarna. :)

Hej Er03! Beklagar att ni också har fått genomgå ett mf... det var hemska dagar som följde, men nu mår jag bättre, hoppas du också gör det snart!

Vi har precis kommit igång efter mina blödningar. Hoppas det tar sig för oss båda, annars är det bara att invänta mens och försöka på nytt. Jag tänker precis på dig, hoppas det kommer något snart! Det har gått 3 veckor sedan vårt mf så jag har lite kvar att vänta på. Kramar!

• EmmasaraL
    you had me at hello skrev 2014-05-28 14:07:09 följande:
    Du verkar som himla klok Tyra89 
    Jag ska verkligen gå hem och förklara det på det sättet  :)
    Bra inlägg, Tyra!!

Vi har nog inte hamnat där ännu, min sambo är nästan mer ivrig på att ha sex för att vi ska bli gravida än vad nästan jag är (beror på att han får till det??? Men jag tror det också beror på att han såg hur ledsen och besviken jag var efter vårt ma/mf, hur han än försökte trösta så gick det inte riktigt de första dagarna... Så han vet hur viktigt det är för mig, men även han vill ha bebis, det var vi ju inställda på. Vi försöker också spexa till det när vi väl kommer på oss, jag klär upp mig extra fint med underkläder för att han ska känna uppskattning, vi gör lite extra goda middagar, säger fina saker, sms:ar varandra m.m. 

Häromdagen sa jag till min sambo att jag var helt säker på att jag hade ÄL nu. Han bara "ja men kom igen då!" så sprang han upp till sovrummet och jag fick kuta efter Vi har ju inga barn heller så tror det är lite enklare för oss då, man kan ha sex när man vill i princip. Vet kanske inte om det beror på att vi inte haft så mkt sexliv de senaste året (får man skylla på 9 års förhållande..?) han är glad över att vi liksom bestämt varannan dag nu, för då blir det av. Sedan så njuter man ju ändå, försöker släppa tanken på att vi har det för att det ska bli barn, utan vi har sex för att vi vill vara nära varandra och mysa tsm

Hoppas det blir bra för er, att det kommer naturligt även om det finns ett särskilt syfte till myset.
    Er03 skrev 2014-05-28 15:19:46 följande:
    Så har min gubbe också sagt. Man känner sig lite dum men jag flinade bara och höll med :)
    Tycker inte att det är konstigt alls. Ett barn är ju underbart! Varför ska det vara "skam" att vilja göra ett barn och dessutom precis efter man förlorat ett. Det tomrummet går ju bara att fylla med ett nytt barn. Eller har jag fel?
    Nej, jag känner detsamma. Ingen skam här, inte, man måste ju ha sex för att få till ett barn, i princip. Ja, i dagsläget känns det som det enda som kan göra livet positivt igen, en liten bebe
  • Er03
    EmmasaraL skrev 2014-05-29 09:12:39 följande:

Hej Er03! Beklagar att ni också har fått genomgå ett mf... det var hemska dagar som följde, men nu mår jag bättre, hoppas du också gör det snart!

Vi har precis kommit igång efter mina blödningar. Hoppas det tar sig för oss båda, annars är det bara att invänta mens och försöka på nytt. Jag tänker precis på dig, hoppas det kommer något snart! Det har gått 3 veckor sedan vårt mf så jag har lite kvar att vänta på. Kramar!

Tack! :)

Jag fick mens idag men ärligt talat så blev jag lättad! Nu vet jag att det funkar igen och nästa ÄL blir det ståhej :)

Hoppas att vi får till det snart! <3
  • EmmasaraL
    Er03 skrev 2014-05-29 21:21:21 följande:
    Tack! :)

Jag fick mens idag men ärligt talat så blev jag lättad! Nu vet jag att det funkar igen och nästa ÄL blir det ståhej :)

Hoppas att vi får till det snart! <3
    Ja det hoppas vi
  • Fiiaaa

Hej allihop! Jag fick missfall i början/mitten av maj och går nu runt med spänning och väntar på första mensen efter detta. Känns som att nåt är på gång iallafall, har både väldigt ömma bröst och molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Känns som en extra stark PMS, kan det kanske bero på att det är lite rörigt bland hormonerna efter missfallet? Nån som känner igen sej. I vilket fall som helst så verkar min kropp ha återhämtat sig riktigt fort, det har inte ens gått 4 veckor sen jag tog cytotec för att stöta ut missfallet. Jag var i v 10 då, och hade sett pyret med dunkande hjärta några dar tidigare på vul :( hur som helst så känns det skönt att kroppen redan verkar vare inne i en ny menscykel, och förhoppningsvis är mensen på G här också så att man kan slänga sig in i matchen igen :) håller tummarna för alla här som tvingats gå igenom detta jobbiga, snart är det vår tur på riktigt! Kram

• elless

Jag blev gravid med en gång igen och bör vara i v 4+5. Rädd för missfall igen men mår illa den här gången till och från till skillnad från sist.. Sådan oro!

MF v. 5+2 (20140506)
  • EmmasaraL
    Fiiaaa skrev 2014-06-06 17:31:57 följande:
    Hej allihop! Jag fick missfall i början/mitten av maj och går nu runt med spänning och väntar på första mensen efter detta. Känns som att nåt är på gång iallafall, har både väldigt ömma bröst och molvärk i magen sedan några dagar tillbaka. Känns som en extra stark PMS, kan det kanske bero på att det är lite rörigt bland hormonerna efter missfallet? Nån som känner igen sej. I vilket fall som helst så verkar min kropp ha återhämtat sig riktigt fort, det har inte ens gått 4 veckor sen jag tog cytotec för att stöta ut missfallet. Jag var i v 10 då, och hade sett pyret med dunkande hjärta några dar tidigare på vul :( hur som helst så känns det skönt att kroppen redan verkar vare inne i en ny menscykel, och förhoppningsvis är mensen på G här också så att man kan slänga sig in i matchen igen :) håller tummarna för alla här som tvingats gå igenom detta jobbiga, snart är det vår tur på riktigt! Kram
    Beklagar mf! Jättetrist att höra! Ja, det låter ju som om kroppen är på G med ny cykel iaf, så vi får hoppas att mensen kommer igång så ni kan försöka på nytt. Lycka till! Väntar själv på ev. plus nästa vecka, men man vet ju aldrig! Kramar
Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014