• Ljusskimmer

IVF i Örebro 2014

Startar en ny tråd då man inte får något svar i den gamla. Denna är till för oss som genomgår IVF i örebro län. 

Vi är två Karlstadkvinnor som gör vårt 2:a ivf i örebro och som många andra hoppas på en gravidiet. 

• Svar på tråden IVF i Örebro 2014
  • Mollan79

Hej

Jag och min sambo gör vår 1:a IVF i Örebro med hjälp av hemmaläkare på Charlottamottagningen i Karlstad. Jag är inne på 6:e dagen med nässpray, den 3:e nov ska jag lära mig om sprutorna. Vi gör privat IVF pga att jag steriliserat mig..

• klarsson
    Mollan79 skrev 2014-10-23 14:59:27 följande:

Hej

Jag och min sambo gör vår 1:a IVF i Örebro med hjälp av hemmaläkare på Charlottamottagningen i Karlstad. Jag är inne på 6:e dagen med nässpray, den 3:e nov ska jag lära mig om sprutorna. Vi gör privat IVF pga att jag steriliserat mig..

Lycka till! Går också till Charlotta och har gjort IVF i örebro. De är supertrevliga! :)
  • Mollan79

Klarsson: va gött att höra att dom verkar bra i Örebro :)

Hur många försök har ni gjort?

• klarsson
    Mollan79 skrev 2014-10-24 17:25:05 följande:

Klarsson: va gött att höra att dom verkar bra i Örebro :)

Hur många försök har ni gjort?

Ett hittills i september
  • Mollan79

Hej på er, hur går det med er alla?

Själv har jag varit på Charlottamottagningen idag. Har kollat nedregleringen och fått info om sprutor, ska börja med sprutor på torsdag :)

• samira84

Idag har jag tagit min första gonal f spruta... Spännande!! Blodprov på fredag och lägga till den andra sprutan, på måndag blir det blodprov och ultraljud. Nervös nu bara att det ska bli nått galet med sprutorna att jag kommer må skit dåligt eller få överstimulering eller nått....????

• Solkattan

Samira : hej !

Vi ligger rätt lika i våra behandlingar. Ska också på vul på måndag ... :). Iof. för återsättning av frys ägg. Du ska se att det går bra med sprutorna ... !

• samira84

Hej solkatten! Hoppas det går bra äggen så det blir en liten!!

Spruträdd som jag är var ja mäkta nervös att ta sprutan men känndes ju faktiskt ingenting!

Vore så kul om det tog sig på första försöket då så många runtom säger att jag inte ska ha någon hög förväntan då första försöket lyckas aldrig. Dock ör det sådana som aldrig gjort ivf själva som säger så. Har väl lite emot mig dock då jag liger på gränsen på bmi har försökt gå ner men står helt still har redan gått ner ca 40 kg på egen hand för ca två år sen sen stannade jag på 100 är 181 cm lång. Så det verkar som kroppen vill ligga där.! K

• Solkattan

Samira : vi lyckades på 1:a försöket med sonen. Är ingen smalis heller.. :).

Det är med syskon det strulat rejält. Lagt ut över 200000 kr och snart tre år av försök. Besökt expertis i Grekland och Lettland ... Nu ska nionde ägget in ! ( om det klarar av upptiningen ).

Har du pco äggstockar ? Får du liten dos på gonal f ? Finns så mycket som kan stjälpa ett försök...

När jag besökt kliniker utomlands så ser man en helt annan bild av ivf proceduren. Läkare som tar hormonprover för, under och efter. Inte bara östrogen. Här är det verkligen löpande bandet principen som gäller ... :(.

Jaja.. Nu ska jag inte sitta här o låta som en grining kärring. Får skylla på hormonerna jag trycker i mig....

Det går att lyckas på första försöket ! :)

Svar på tråden IVF i Örebro 2014