Inlägg från: Kawi |Visa alla inlägg
  • Kawi

    BF januari 2015 Göteborg?

    Här kanske vi kan samlas alla vi göteborgare som väntar en liten i januari 2015 (eller där omkring). Själv är jag 32 år och bor i Vasastaden, väntar första barnet. Spännande att lära och diskutera med andra i samma situation, särskilt för mig när allting är nytt, overkligt och väldigt spännande, mycket man undrar och funderar på.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-06 22:28
    Listtråd!

    www.familjeliv.se/forum/thread/73542942-listtrad-till-bf-januari-2015-goteborg

  • Svar på tråden BF januari 2015 Göteborg?
  • Kawi
    Lycka2014 skrev 2014-05-10 21:55:43 följande:
    Jag känner mig lugnare denna gång (ja än så länge iaf) det kanske är för att man vet att man faktiskt klarat sig genom mf? Känner du dig lugnare? Sen bubblar det ju en helt galen lycka i magen. 3e gången gillt för det bli nu :) Vi är ute mycket och varje gång så har det varit lika svårt med varför man ej dricker. Kom hem nyss från Linné. Suttit i solen på uteserveringar och sen ätit på pinchos. Tog alkoholfria drinkar. Skyllde på att jag skulle jobba natt. Annars hade det nog blivit några glas vin i solen.

    Vad roligt att vi är några stycken! Grattis till er alla!! Själv vågar jag inte riktigt tro på det, känns för stort och overkligt liksom.. och jag gissar att mycket kan hända :/ Och oj vad jag känner igen mig, dels att det är helt omöjligt redan nu att hitta förklaringar till att jag inte dricker, då vi också är ute en hel del och jag typ aldrig sagt nej förut, fick smussla som bara den på aw igår och smyga iväg till baren när ingen såg eller hörde, hehe :) oroar mig verkligen för hur det ska gå det här :) Förstår också när man ser andra här att jag antagligen anses vara rätt gammal (?) men jag har verkligen aldrig känt minsta längtan eller önskan tidigare, har varit så mycket med utbildning jobb resor ja det har varken funnits tid eller lust, men i somras kändes det plötsligt helt rätt med bröllop och därefter kom det lite av sig självt.. :)
  • Kawi

    Kanske för bra för att vara sant att lyckas på första försöket, aldrig haft något missfall. Ja, många tankar är det :/

  • Kawi
    Lycka2014 skrev 2014-05-10 23:09:34 följande:
    Vi verkar alla lite lika varann tycker jag allt ;) Vi ska till Palma 10 dagar om 1 vecka. Bokade när vi fick mf nr 2. Vi har vänner som bor både där och i magaluf och där nere kan jag knappast skylla på jobb eller att jag kör. Hm. Funderar på att säga att jag äter någon stark värktablett eller nått mot ex muskelskada. Eller pencillin. Nått får det bli. Många av våra vänner vet om våra mf o denna gång tänkte vi faktiskt inget säga till någon. Inte familjena heller. V ivill se ett tickande hjärta o sen berätta. Så tänkte boka in ett vul till dagen efter vi kommer hem från Palma då jag borde vara i v 7. Har ni berättar för några? När tror ni att ni kommer göra det? Någon som har kontaktat mvc än?

    Jag har lite samma problem!! Jag ska på en jobbresa sista veckan i maj, åker på den varje år och varje kväll är det mottagningar med bubbel och snittar och så.. Dricks där varje dag, och vete tusan vad jag ska skylla på.. Min kollega gör inget annat än att vänta på att jag ska bli gravid, och har typ letat tecken på det länge, så det känns lite kört :) men penicillin kanske..? Någon som har fler förslag?:) Vi tänker hålla helt tyst (eller det är i alla fall planen) till v12-13 någonstans, men vi får se hur det går. Jag är så nojig över mf och orkar inte riktigt det känner jag... Jag har bokat tid hos Barnmorskegruppen den 2/6 och ska då göra tidigt ultraljud.
  • Kawi

    Ja, visst är det hemskt att det är så! Tyvärr har vi ofta middagar m vänner ex lördagkvällar, och alla vet att jag aldrig har sagt nej till vin (vilket kanske är sorgligt), och går vi på aw, eller ut på krogen, grillar osv, så har heller aldrig sagt nej.. Dessutom är det flera i vår omgivning som redan letar tecken på att vi ska ha barn.. vi har också både 30-årsfest, midsommar, grillfest osv coming up. Så jag tror det kommer bli en utmaning :)

  • Kawi
    Sudden skrev 2014-05-11 11:25:04 följande:
    Hej hej, kan haka på här med. Finns även en tråd som heter bf december Göteborg där vi har bf både i dec och jan :) Jag är nog äldst - 39 och väntar andra barnet med några års glapp mellan :) bor i linne och har just skrivit in mig på MVC Linne.. Vi har försökt ett tag och gick på CL så det känns jättespännande även om det är så himla tidigt än - 5:e veckan m bf 12/1. Grattis alla! Mitt tips på hur "smussla" m alkohol är att inte göra en grej av det alls. Frågar nån så bara ryck på axlarna - runt 30 försöker ju jättemånga skaffa barn och man har ingen underrättelseplikt mot andra människor eller behöver förklara allt hela tiden. Har ni symtom? Jag har nästan inga förutom lite ömma bröst och ingen mens/PMS förstås. Kram

    Välkommen och grattis! Ja det är ju tidigt ännu, och jag gissar att mycket kan hända och att mf kanske är vanligare än man tror? Det gör att jag inte riktigt vågar ta ut glädjen helt och fullt, tror jag. Vågar liksom inte tro att det är sant, men det kanske kommer? Ja det här med barnmorskemottagning var verkligen svårt tycker jag, men gick på rekommendationer både på jobbet och i forum på nötet och bokade Barnmorskegruppen, hoppas det blir bra :) Jag har inte mycket symptom, min man frågade imorse "Men borde inte du må illa?", hehe. Men min mage är väldigt svullen och uppblåst, känns som en basketboll där inne, och sen har jag ett jäkla humör, men det är allt.. :)
  • Kawi

    Har ju gått tidigare på mvc linne för preventivmedel, och jag går på gymet i samma hus som mvc Kungshöjd, så kanske dumt att inte välja någon av dem.. Får hoppas det är värt resan till lilla bommen :)

  • Kawi
    frightened skrev 2014-05-11 21:39:08 följande:
    Hej! Får jag haka på här också? Plussade i veckan, förvånad till tusen men ändå glad. Blir tredje barnet, men andra biologiska. Känner av mer i brösten denna gång, men i övrigt kommer symtomen krypandes lite då och då. Hoppas inte jag behöver vara konstant illamående denna graviditet dock. Jag är 26 år, och bor i Högsbo :)

    Grattis och välkommen! Ja visst är det overkligt? Själv har jag inte känt något i brösten och inget illamående alls.. väntar väl bara på att det kommer.. :)
  • Kawi
    Lycka2014 skrev 2014-05-13 15:07:27 följande:
    Jag har idag mailat barnmorskegruppen för en tid till inskrivning. Jag visste inte om jag ville göra det igen då jag har fått boka av 2 ggr, men att inte våga eller tänka 'tänk om jag får mf igen'.. Ja då får jag väl bara avboka ännu en gång. Jag kommer ju inte få mf pga att jag har bokat tid till inskrivning, det e jag ju fullt medveten om :)

    Du gör helt rätt! Ingen ide att oroa sig , man måste ju satsa och troops det
  • Kawi

    Åh vad synd, jag blev först erbjuden 23 maj men är bortrest då och fick då 2/6, tycker du hade kunnat få min tid! :) Men vanliga mvc är säkert lika bra! Man vet ju ingenting, jäklar vad vilsen man känner sig. Vet inte alls vad som är det bästa eller om det finns för/nackdelar med det ena eller det andra. Har bara hört så många rekommendationer för Barnmorskegruppen så tänkte att det måste vara bra.


    Lycka2014 skrev 2014-05-14 10:36:36 följande:
    Guldheden ynglar av sig rejält ;) Fick inte tid till inskrivning förrän 30/6 på barnmorskegruppen.. Då kommer jag vara i v 12. Känns sent. Särskilt eftersom det är första barnet. Kanske ska kolla vad det finns för andra mvc här i närheten av majorna. Någon som vet någon bra i majorna/Linné?

Svar på tråden BF januari 2015 Göteborg?