• chrissandra

Miljöpartiet! För eller emot?

En tråd om miljöpartiet.

Vem röstar inte på dem?
    Vem röstar på dem?
    Vad tycker du om dem?

Vad har de för bra och vad har de för dåliga sidor?

Varför vill du ha dem i riksdagen?
    Varför vill du inte ha dem i riksdagen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Miljöpartiet! För eller emot?
  • UniqueSnowflake

Annie Lööf. Jag säger bara Annie. Lööf:

• Mentat
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 13:37:20 följande:
    Annie Lööf. Jag säger bara Annie. Lööf:
    ....och vad har Annie Lööf med (mp) att göra?
  • UniqueSnowflake
    Mentat skrev 2014-05-12 13:41:32 följande:
    ....och vad har Annie Lööf med (mp) att göra?
    Nej jävlar, hon är centermupp va? Omg, jag har gjort en hjärnkullerbytta. Jag har sorterat in henne i skogsmullefacket.
  • Aniiee

Jag är inte tillräkligt insatt i MP för att kunna säga vare sig det ena eller det andra. Det enda jag vet är att de vill avvekla kärnkraften, och det är bara naivt....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Fagerlund
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-12 16:59:19 följande:
    Nej jävlar, hon är centermupp va? Omg, jag har gjort en hjärnkullerbytta. Jag har sorterat in henne i skogsmullefacket.
    Centern hör hemma i skogsmullefacket tillsammans med Miljöpartiet, men dom vet bara inte om det själva.
  • UniqueSnowflake
    Fagerlund skrev 2014-05-12 17:05:30 följande:
    Centern hör hemma i skogsmullefacket tillsammans med Miljöpartiet, men dom vet bara inte om det själva.
    Precis, say no more. Centern idag är mycket närmre MP än vad de var för 10-15 år sen.
  • Mentat

Inte för att jag är förtjust i Annie lööf heller men (c) har i alla fall visat någon svag form av verklighetskoppling i energifrågan i och med att de öppnade ett fönster på glänt för ny kärnkraft. (mp) inbillar sig ju att vi skall kunna spara bort kärnkraften utan att det märks och ersätta det som behöver ersättas med sol och vind. Att det kan vara kav lugnt en januaridag när industrin behöver dra igång har man inte tänkt på...

Inte för att någon journalist skulle få för sig att pressa (mp) på den punkten förstås.

• Emmis

Jag bor på landet. Alltså kommer jag aldrig att rösta på MP.

• FDFMGA

Klart MP har en given plats i riksdagen.

Jag tror att de kommer att göra ett rekordval i höst, inte enbart av egen kraft utan också tack vare att SD tycks ha utsett dem till ett särskilt hatobjekt.

Jag skulle inte bli förvånad om t o m Feminitiskt Initiativ kommer in i riksdagen - och inget har ju egentligen förändrats i deras politik - men däremot gör klanmedlemmarna kring SD att FI framstår som ett synnerligen genomtänkt alternativ jämfört med det antifeministiska uttrycken på nätet.

Kan bli en intressant riksdag efter valet.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • UniqueSnowflake
    FDFMGA skrev 2014-05-12 20:52:03 följande:
    Klart MP har en given plats i riksdagen.

Jag tror att de kommer att göra ett rekordval i höst, inte enbart av egen kraft utan också tack vare att SD tycks ha utsett dem till ett särskilt hatobjekt.

Jag skulle inte bli förvånad om t o m Feminitiskt Initiativ kommer in i riksdagen - och inget har ju egentligen förändrats i deras politik - men däremot gör klanmedlemmarna kring SD att FI framstår som ett synnerligen genomtänkt alternativ jämfört med det antifeministiska uttrycken på nätet.

Kan bli en intressant riksdag efter valet.
    Jag tror du kommer bli väldigt förvånad... Drömmer
Svar på tråden Miljöpartiet! För eller emot?