• S E

Varning för Lekmer.se

Hej hopp
    Jag har handlat rätt mycket av mina barnkläder via nätet. Jag har handlat på junkyard.se, smilebutiken.se exempelvis och har alltid varit mycket nöjd. Jag handlade nyligen på Lekmer.se och är så otroligt trött på de! Därför vill jag varna andra för at handla hos de. Det mest irriterande är att de inte ens har en kundtjänst att kunna ringa till, utan använder sig fräckt nog av "klarna" som agerar "bulvan"åt de. Det känns som att man handlat av maffian...

Klistrar in den senare delen av konversationen jag haft med lekmer.se. Den första delen sköttes via de i paketen bifogade returavierna/beställningsavier.

Notera datumen för mailkorren... xxxxx:ar detaljer för att inte maffian ska hänga mig....

Ditt kundtjänstärende hos Lekmer.se

Visa ärende: 72E83399C8 View Case 2014-04-25 17:02:50 Er fråga:
    Jag erhöll l en faktura från er på 79:-. Returavgift! Ni kan inte på fullaste allvar mena att jag först köper varor från er för 2500:-, som innehåller en vara som är uppenbart undermålig (felsydda skor), reklamerar en vara samt anger i min retur att jag önskar BYTA vara- INTE returnera. Sedan får jag mail från er där ni anger att den önskade returvaran tyvärr är slut i lager (fast jag redan beställt den).
    Menar ni att jag dessutom ska betala en returavgift, fast jag inte ens har velat returnera???
    Svar önskas. Jag kommer att höra av mig till ARN om ej svar. Så här får det inte gå till.
    Fakturanr på er fordran är: 4 1404 xxxxxxxxxx
    2014-04-27 20:29:58 Svar på din frågaHej Sofie,
    tack för ditt mail.
    Jag ber om ursäkt för att du fått faktura om 79 kr, jag har nu skrivit ned den och Klarna kommer få den informationen inom kort. Det är självklart inte meningen att du ska betala när du velat byta och vi inte har den produkten i lager.
    Ha en fin kväll!
    Mia Customer Service Lekmer AB Norrbackagatan 47B SE-113 41 Stockholm Sweden Lekmer.se – Allt till alla ungar
    2014-05-12 16:54:07 Er fråga: Hej igen
    Jag har talat med Johan på Klarna kundtjänst som meddelar att fakturan ligger kvar. Jag talade med honom i dag 2014-05-12. Vänligen ta bort den!
    /Sofie
  • Svar på tråden Varning för Lekmer.se
  • felix le chat
    Snällspiken skrev 2014-05-12 21:33:43 följande:
    Jag har handlat många, många gånger av Lekmer. Det är ett stort, professionellt och helt igenom seriöst företag. Inte en kompis, inte en välgörenhetsinrättning. 

Väx upp! Och lär dig en gång för alla att skilja mellan "dem" och "de". 
    Nej, det är inte ett proffsigt att inte kunna svara i telefon, att inte återbetala returer,  att
    behöva hota med ARN etc.  Jag har köpt av Lekmer 3 ggr och 2 ggr har det varit problem.
    Undvik.
  • mini2007

Milkimi: fast om du sitter på support så representerar du företaget och får "ta" att folk är griniga mot dig om de är griniga på företaget, tycker jag!
    Har själv jobbat inom serviceyrken och med support under många år och var helt på det klara med att det är bara att vända andra kinden till och göra sitt bästa för att kunden ska bli nöjd. Ibland går inte det. Ibland kommer tex personangrepp. Det är naturligtvis inte ok, men man får hitta ett sätt att skaka av sig om man vill jobba med service/support. Faktiskt.

• Duckan

Nästan exakt samma sak hände mig hos lekmer.se. Tog veckor innan ärendet var avklarat iom deras undermåliga kundservice som sker via e-mail. Mycket arg och besviken på det företaget!

• UniqueSnowflake
    mini2007 skrev 2014-05-12 23:44:32 följande:
    Milkimi: fast om du sitter på support så representerar du företaget och får "ta" att folk är griniga mot dig om de är griniga på företaget, tycker jag!
    Har själv jobbat inom serviceyrken och med support under många år och var helt på det klara med att det är bara att vända andra kinden till och göra sitt bästa för att kunden ska bli nöjd. Ibland går inte det. Ibland kommer tex personangrepp. Det är naturligtvis inte ok, men man får hitta ett sätt att skaka av sig om man vill jobba med service/support. Faktiskt.
    Bullshit.
    Jag har tidigare lång erfarenhet av kundtjänst. Men det kan jag säga direkt: De som ringer i egenskap av företagare/företagets beställare, är artiga, trevliga, insatta, vet vad de vill ha och försöker bara få allt att fungera smidigt. De som ringer som privatpersoner ställer alla möjliga och omöjliga krav, de ska ha rabatter och de drar av fraktavgiften på sin faktura, ja, samma fraktavgift som VI SJÄLVA får (läs: fick) betala oavkortat.

Men detta gäller bara de värsta. Skulle säga att i den verksamheten/industrin/försäljningsområdet som jag jobbade i var ca 65% av privatpersonerna normalt väldigt rara och trevliga de med.
  • Duckan

Tillägger att jag fick båd en och två påminnelser från Klarna innan ärendet löste sig och ingen har väl lust att hamna hos inkasso för en faktura man inte ska betala.
    I mitt fall handlade även om uteblivet paket som heller aldrig kom.

• UniqueSnowflake
    Duckan skrev 2014-05-13 11:05:59 följande:
    Tillägger att jag fick båd en och två påminnelser från Klarna innan ärendet löste sig och ingen har väl lust att hamna hos inkasso för en faktura man inte ska betala.
    I mitt fall handlade även om uteblivet paket som heller aldrig kom.
    Men gud!! Det är ju allvarligt. Vad skyllde de på?
  • Duckan

Allvarligt vet jag inte , men dotterns födelsedagspresent uteblev i alla fall.
    Jag fick meddelande om att de packat varan och skickat den, men att paketet fastnat på posten och sedan kommit i retur till dem (det var det jag fick en faktura för, returen). Sen kom beskedet att varan var slut i lager och då undrade jag vem som hade fått min vara som var skickad i första omgången och det svarade de aldrig på så jag vet inte, men jag blev besviken och på det kom tjorvet med fakturan och då surade jag ur rejält.

• UniqueSnowflake
    Duckan skrev 2014-05-13 11:11:11 följande:
    Allvarligt vet jag inte smile1.gif , men dotterns födelsedagspresent uteblev i alla fall.
    Jag fick meddelande om att de packat varan och skickat den, men att paketet fastnat på posten och sedan kommit i retur till dem (det var det jag fick en faktura för, returen). Sen kom beskedet att varan var slut i lager och då undrade jag vem som hade fått min vara som var skickad i första omgången och det svarade de aldrig på så jag vet inte, men jag blev besviken och på det kom tjorvet med fakturan och då surade jag ur rejält.
    Det förstår jag. Men då verkar det som att de inte bara har väldigt dåliga rutiner hos Lekmer, utan även dålig kontakt mellan dem och fakturabolaget (Klarna).
  • mini2007

UniqueSnowflake: (härligt nick, förresten) Hmm vad är det som är bullshit? Att man representerar företaget i kontakten med kunder? Eller att man inte ska vända andra kinden till? Jag menar såklart inte att alla krav som kunderna har är rimliga, eller att man ska ta hur mycket skit som helst! Det jag menar är att om kunden av någon anledning är sur på företaget så måste man förstå att det är kundtjänst/supporten dom skäller på. De kan ju inte direkt ringa upp VDn. Det är ju därför det finns kundtjänst?

• samuuel

Hej.

Vill tacka för att du visat ditt ärende. jag har nästan ett snarlikt ärende där tjejen har handlat för 150 kr och där vi varit i kontakt med lekmer hur många gånger som helst. Nu är summan förutom varan uppe i 350 kr.

Jag tror många företag drar nytta av klarna och andra indrivningar. Det går inte att handla på nätet. Man sätts i skuldfällor även om man själv inte kunnat agera på annat sätt i oavsett ärende man har med företagen. Dem har ett stort försprång, trots det utmålas det som om kunden har makten.

Hur löste du konflikten då?

• Aili

Har handlat av lekmer.se massor av gånger och alltid fått superbra hjälp av kundservice. Nu har de ju dessutom bytt från Klarna till Qliro så nu är faktureringen samt krediteringar i samband med returer ännu smidigare.

Btw, varför börja hota med ARN i första mailet? Otrevligt!

Svar på tråden Varning för Lekmer.se