• Anonym (måste man??)

Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?

som rubriken lyder..

Har ensam vårdnad och den andre föräldern+ familj har aldrig brytt sig innan , men nu verkar det vara så jäkla viktigt att dela på allting..

• Svar på tråden Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?
  • Anonym (måste man??)
    Korpen skrev 2014-05-12 20:46:02 följande:
    Jätteroligt för barnen/barnet smile1.gif Såklart ska du gå med på det, det är ju barnens skull!
    jag är inte så säker på det faktiskt... det är mkt dricka på dom där jularna och midsommrarna!
  • Anonym (måste man??)

träffa får dom göra. men jag har helt ärligt inget större lust att börja dela upp allting på det sättet.. det va ju aldrig intressant förr...

varför är det okej för en förälder att komma och gå som den vill, och så fort den får lust så ska den komma och ställa krav...och den som fått ta allting innan ska bara vara tacksam att helt plötsligt vill den andre leka förälder...

• Anonym (måste man??)
    Whitetrash86 skrev 2014-05-12 20:52:34 följande:
    Beroende på barnets ålder.

Ha koll så att dom INTE dricker, eller iaf inte föräldern. Prata med föräldern och säg till att du inte godkänner stupfulla människor i närheten av barnet.
    Är barnet tillräckligt gammal, så kan barnet ringa dig så får du hämta om det skulle vara så.
    omöjligt för mig att ha koll.. och barnet är bara 5år så hon kan ju inte höra av sig själv, och se så berättar hon i stort sett aldrig nånting om hur det varit när hon va där...
  • Anonym (måste man??)
    Anonym (E) skrev 2014-05-12 20:54:25 följande:
    Har det varit aktuellt förr? Jag tänker att barnen kanske har varit för små...
    vi har ju bott tillsammans...
  • Anonym (måste man??)
    Anonym (E) skrev 2014-05-12 20:56:15 följande:
    Så den andra föräldern har varit borta under jular, födelsedagar mm??
    inte borta som i inte hemma,men inget större intresse alls i det förutom att få dricka julölen, påsk-midsommar snapsen
  • Anonym (måste man??)
    Påven Johanna skrev 2014-05-12 20:57:34 följande:
    Ja, det är väl inte helt ovanligt att en förälder börjar ta ett större ansvar för barnen efter en separation. Att den inte gjort det tidigare kan ju ha lite olika anledningar 
    i vårat fall fanns det absolut inga anledningar, mer än rent ointresse!
  • Anonym (måste man??)
    Påven Johanna skrev 2014-05-12 21:01:19 följande:
    Men då tycker jag nog ändå att du får ge detta en chans att fungera eftersom intresse numera verkar finnas. Är det varannan helg som gäller för det övriga umgänget?
    nej, 1helg/månad
  • Anonym (måste man??)
    Anonym (E) skrev 2014-05-12 21:11:19 följande:
    Varför så sällan? Flyttar någon av er långt?
    jag flyttade eftersom det inte fanns någon som brydde sig om barnen där vi bodde innan,förutom jag då.. så flyttade till min familj/släkt
    hallontroll skrev 2014-05-12 21:12:39 följande:

Vad tycker barnet?
    vill vara hemma under julen...
  • Anonym (måste man??)
    Anonym (ego?) skrev 2014-05-13 12:36:35 följande:
    Kommer framstå som ego, det är för barnens bästa du vet. Vad du tycker spelar inte så stor roll tyvärr. Låt barnet få träffa sin pappa, inte mer än rätt.

barnens bästa? jag undrar det ja...

barnen har rätt till sina föräldrar, inte tvärtom.... och vill barnet vara hos sin boendeförälder så anser jag att den ska få det...

Men hur som helst så var inte frågan vad nån tycker är rätt eller fel...

Utan måste jag gå med på det?

• Anonym (måste man??)
    Anonym (E) skrev 2014-05-12 20:59:52 följande:
    Det blir säkert bättre nu efter separationen.
    eller så blir det inte det...
    varför är det okej att komma och leka för'lder som man vill,och allt det va det innebär  bara för att man just nu fick lust till det?
Svar på tråden Varannan jul,midsommar, påsk osv.. måste jag gå med på det?