Jag tog till mig kritiken som ni återgav i denna tråd, jag har sökt ett flertal jobb och jag har i en större uträkning fått någon form av respons om att tjänsten går vidare till någon annan. Jag har tidigare knappt fått denna typ av mail, så nu kanske man är på rätt spår? Jag kopierar in mitt personliga brev under detta inlägg. Ansökan är skriven till en tjänst på synsam. Kanske min add som spökar och att jag skriver spretigt men denna gång hoppas jag det blev bättre än tidigare.
Hej
Jag är en återkommande kund hos er, kom i kontakt med ert företag genom er butik i
xxx för cirka 10 år sedan. Släkt och flertal av mina vänner var kund hos er på
synsam. Jag har alltid bemöts av trevlig personal i butiken och av kunniga optiker, jag
har alltid sett fram emot de årliga kontrollerna av synen.
Jag anser att en god service till kunden är A och O, men vad är en god service? I min
yrkesroll som butikssäljare har jag har fått lära mig att det inte räcker med ett leende
för att bemöta kunder, det kräver lyhördhet och kundfokus. I mitt senast arbete som
butikssäljare på byggkedjan Jem & Fix i xxx utgick jag alltid ifrån att lyssna på
kundens önskemål. Det är viktigt att man lyssnar och delger nödvändig information till
kunden om den produkt som säljs. Ett exempel på det var när en kund var osäker på
om han skulle välja ett ljusare eller mörkare golv till sitt kök. Tillsammans diskuterade vi
om hur köket såg ut i övrigt, det resulterade till ett köp.
Jag har även en god kassavana, och är van vid att hantera pengar och räkna pengarna
efter dagens slut. Skyltning av varor har även det varit en arbetsuppgift som jag har
uppskattat att få göra som butikspersonal. Jag har sjävklart ett intresse för de senaste
trenderna inom optik, och frågar alltid efter det senaste vid varje årskontroll av
ögonen. Får jag möjligheten att få jobba för er, kommer jag alltid eftersträva att notera
de senaste trenderna. Förutom att Synsam har en god service och trevlig personal i
xxx butik, så har ni även ett brett utbud av glasögon. Det finns glasögon i alla
prisklasser och det är snyggt uppställda i butiken. Jag kommer jobba för att butiken
håller sig ett fortsatt gott skick.En snygg butik är viktig för att kunden ska bli lockad till
att handla. Jag gillar även att ni sätter mål, jag är målmedveten och sätter alltid små
mål varje dag. Det ska alltid finnas något att sträva för, annars så utvecklas man inte.
På min fritid utför jag yoga, tar hand om min hund, även film och musik är något som
jag uppskattar. Jag ser nu fram emot att få presentera mig närmare och att träffa er.
Vänliga hälsningar xxx