• Radhuspinglan

hur stora fötter har din son på omkring tre år?

Jag har fått för mig att min son har ganska stora fötter för sin ålder. Inte överdrivet stora (för de ser ändå proportionerliga ut), men storleken känns stor för ett sådant litet barn. Han är liksom bara tio storlekar från min skostorlek!

• Svar på tråden hur stora fötter har din son på omkring tre år?
  • Pissenisse

Har funderat på sammasak. Fast har du stora fötter? Har han tio storlekar mindre än 43 så är det ju väldigt stort.. Min kille fyllde två år häromdagen och har tio storlekar mindre än mig, men jag har ju bara 35. Hans pappa har 46 så han ligger ju i lä ännu. Jag har faktiskt ingen aning om vad som är normalt för barn..

• Vickan I

Skostorlek säger inte så mkt då de skiljer mellan märken och modeller. Lillebror här hemma är strax över 2 1/2 år och hans fötter är 14.4 cm.

• cosinus

Min 3-åring (tjej) som fyller fyra i sommar har 24-25. Sonen som fyllt sex har samma storlek och när han var 3 hade han väl typ 22. Övriga barn har haft runt 25-26 vid 3 år. De har nu som 8-åring (pojke) 31 och 10-åring (flicka) 32-33

• Radhuspinglan
    Pissenisse skrev 2014-05-13 02:42:05 följande:
    Har funderat på sammasak. Fast har du stora fötter? Har han tio storlekar mindre än 43 så är det ju väldigt stort.. Min kille fyllde två år häromdagen och har tio storlekar mindre än mig, men jag har ju bara 35. Hans pappa har 46 så han ligger ju i lä ännu. Jag har faktiskt ingen aning om vad som är normalt för barn..

Jag har strl 40 i skor och hans pappa har strl 46 i skor. Sonen har strl 30 i skor
    Vickan I skrev 2014-05-13 06:16:59 följande:
    Skostorlek säger inte så mkt då de skiljer mellan märken och modeller. Lillebror här hemma är strax över 2 1/2 år och hans fötter är 14.4 cm.

(och då menar jag att hans fotlängd stämmer överens med mått för strl 30 på storlekskartan).
  • Radhuspinglan
    Radhuspinglan skrev 2014-05-13 08:15:27 följande:
    Jag har strl 40 i skor och hans pappa har strl 46 i skor. Sonen har strl 30 i skor
    Vickan I skrev 2014-05-13 06:16:59 följande:
    (och då menar jag att hans fotlängd stämmer överens med mått för strl 30 på storlekskartan).

Haha, läste vad jag skrev. Vi framstår typ som familjen bigfoot!
  • PrinsessanLeia

Min femåring har 29 nu och hade nog ungefär 25 vid tre år, sjuåringen har 34 och hade 2 7 vid tre år.

• PrinsessanLeia
    PrinsessanLeia skrev 2014-05-13 08:22:11 följande:
    Min femåring har 29 nu och hade nog ungefär 25 vid tre år, sjuåringen har 34 och hade 2 7 vid tre år.

30 tycker jag inte är anmärkningsvärt stort för en treårin, är han lång också?
  • tulip79

Sonen på 2,5 år har stl 24-25 i skor. Fötterna är 14,5 cm långa.

• Radhuspinglan
    PrinsessanLeia skrev 2014-05-13 08:23:00 följande:
    30 tycker jag inte är anmärkningsvärt stort för en treårin, är han lång också?

Nej, som sagt, de är ju proportionerliga och ser verkligen inte gigantiska ut. Fast jag kände bara att vi låg väldigt nära i skostorlek, därför jag undrade. Han är inte så speciellt lång tror jag. Han har alltid varit längre än jämnåriga, men nu har han hållt längden ett tag. Jag vet inte exat hur lång han är. Jag vet bara att han är längre än en meter, men förmodligen inte längre än 1.05.
Svar på tråden hur stora fötter har din son på omkring tre år?