behålla eller inte? svårt val
Hallå. Jag är ganska nyligen fyllda 19 år och tar om 1 månad studenten. Jag är sambo sedan ett år tillbaka och förlovad ( Har alltid varit väldigt lillgammal ut av mig men har aldriv haft för avsikt att skynda på mitt liv, det har bara blivit sig så naturligt)
Jag och min sambo har sedan i julas, då jag fick i julklapp av honom flygbiljetter till Kina och Australien planerat,
donat och fixat med visum, papper, vaccinationer och allt möjligt för att den 14 September åka till Kina i drygt 2 veckor, sedan till Australien där vi har visum för ett år.
Nu till komplikationen. Igår fick jag veta att jag är gravid i vecka 5+4. För två år sedan gjorde jag en abort och gick in i en svår depression så är rädd att det ska hända igen och jag vill knappt våga överväga ytterligare en abort.
Men vi har lagt ut multum med pengar på den här resan och min sambo har planerat detta i 5 års tid och säger att hur jag än väljer att göra så måste han åka för att få sinnes ro och kunna gå vidare med sitt liv.
Barnet väntas komma i början ut av Januari, jag skulle kunna åka med i några månader bara men tror inte att jag blir insläppt på ett ettårsvisum om jag är gravid. Stannar jag hemma själv så kan jag fortsätta jobba ( jobbar 75%) ett tag till men kommer inte riktigt att ha råd att finansiera det hela då jag måste investera i en ny lägenhet med möbler osv. Sedan det lilla livet.
Har sådan ågren. Vet vad som egentligen är rätt. Men det känns ändå så feel! Förra aborten kändes det mer naturligt att ta det beslutet även om det var jobbigt efteråt. Nu känns det som om jag ska pajja ett mirake