behålla eller inte? svårt val
Trist att du inte har mer stöd av din sambo. Jag hade nog tyvärr inte behållt ett barn vars pappa väljer att åka till utlandet och bo ett tag istället för att vara en del av förlossningen och början av barnets tid. Att han dessutom verkar se det som DITT val och inte ERAT val tycker jag är dåligt.
Lyssna på ditt hjärta, men fundera igenom om du verkligen vill att barnet ska komma till världen utan pappan i bilden, även om han vill vara en del av barnets liv när han kommer hem igen hade jag haft svårt att förlåta honom för att han valde bort första tiden mot att bo i utlandet ett tag. Vill du verkligen ha tillbaka honom sen?
Men väljer du behålla barnet är det självklart viktigt för barnets skull att få umgås med sin pappa med.
Jag förstår att du är rädd för att hamna i en depression igen, och du måste lyssna på ditt hjärta. Men jag är rädd att livet inte blir så mycket lättare efter att sambon åkt iväg, jag tror att du mår bättre av att göra en abort och följa med på hans äventyr isåfall.