• yodi

vad anser ni om detta?

vet inte om det är jag som överreagerar och skulle därför vilja höra lite åsikter om något som hände i dag.

har en dotter som går i förskoleklass (nollan) och när vi hämtade henne i dag så var det hon och en handfull till ( max tio av 60 elever) som satt inne, dom andra var utomhus och lekte och stojade på gräsmattan.

när hennes pappa undrade över hur det kom sig så fick han besked om att dom andra eleverna firade fritidshemmets dag, min dotter och dom andra som satt inne går inte på fritids och fick därför inte vara med.

är det verkligen rätt att utesluta en liten grupp elever från en aktivitet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 18:24
    för att förtydliga, dom andra eleverna firade alltså under skoltid.

• Svar på tråden vad anser ni om detta?
  • MissMolgan

Nej jag tycker inte det är ok, jag tycker det visar på "vi och ni-tänk" och det borde inte vara för mycket begärt att även de barn som inte går fritids får vara med när det ändå arrangeras på skoltid istället för just fritidstid. 

• Flickan och kråkan

Låter knepigt. Nu är det väldigt få som inte går på fritids hos oss, men min äldsta tillhör dem då jag är föräldraledig. Han får till och med följa med på speciella utflykter och festligheter som de har....under fritidstid. Blir ju inte ofta, men de hade påskfest under påsklovet och åkte till en stor lekplats härom veckan med buss - korvgrillning och sen även brännboll mot föräldrarna.

• Analoga
    yodi skrev 2014-05-13 18:23:30 följande:
    vet inte om det är jag som överreagerar och skulle därför vilja höra lite åsikter om något som hände i dag.

har en dotter som går i förskoleklass (nollan) och när vi hämtade henne i dag så var det hon och en handfull till ( max tio av 60 elever) som satt inne, dom andra var utomhus och lekte och stojade på gräsmattan.

när hennes pappa undrade över hur det kom sig så fick han besked om att dom andra eleverna firade fritidshemmets dag, min dotter och dom andra som satt inne går inte på fritids och fick därför inte vara med.

är det verkligen rätt att utesluta en liten grupp elever från en aktivitet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 18:24
    för att förtydliga, dom andra eleverna firade alltså under skoltid.
    Ja de kan utesluta ur en fritidshems-aktivitet, men de ska ju såklart inte fira det på skoltid, utan EFTER skoltid!!
  • yodi
    Analoga skrev 2014-05-14 13:35:12 följande:
    Ja de kan utesluta ur en fritidshems-aktivitet, men de ska ju såklart inte fira det på skoltid, utan EFTER skoltid!!
    det var just det jag reagerade på, hade dom firat efter skoltid hade det varit helt ok, utan det var just att det firades under skoltid och att alla då inte fick vara med som kändes fel.
  • Analoga
    yodi skrev 2014-05-14 13:50:14 följande:
    det var just det jag reagerade på, hade dom firat efter skoltid hade det varit helt ok, utan det var just att det firades under skoltid och att alla då inte fick vara med som kändes fel.
    Ja det var verkligen  fel! Tycker du ska ta upp det med berörd personal!
  • Punkster

Att det enbart är barnen som går på fritids som firar fritidshemmens dag har jag absolut inget emot. Men fritidshemmens dag firar man väl ändå på fritidstid, och inte på skoltid?

Svar på tråden vad anser ni om detta?