Anonym (Jaja...) skrev 2014-05-14 13:58:53 följande:
Vad tror du killen gör i andra ändan? Studerar anatomi till sin läkarexamen?
Tänk tanken att hon är helt påklädd, hur många killar skulle vara intresserade då?
Självklart handlar det om sex!
Sverige är ett av dom länder där prostitution är tillåtet. Det är köpandet som är olagligt.
Tänk om det vore lagligt att sälja heroin, men att det är olagligt köpa.
Eller att det vore lagligt att sälja stöldgods, men olagligt att köpa?
En mycket hycklande inställning, enligt min mening. Att kvinnor skulle vara sex-varor som det dock är olagligt att köpa.
Menn som jag skrev i mitt första inläg i tråden "Men om en marknad finns och någon som vill fördärva sin karriär på att halv-prostituera sej, så visst, go for it." Transaktionen är överenskommen av två vuxna människor och därmed borde det inte finnas några problem.
Bara det att den ena kallas för hora och den andra för torsk visar vad vi medborgare tycker om saken.
Så visst, men gnäll inte när konsekvenserna kommer i kapp dej.
Om killen är okej med det, spelar det någon roll vad han gör? Somliga människor har öppna förhållanden. Så länge båda är okej, vad gör de att de har sex med andra?
Oavsett om någon betalar för det eller inte, så är det olagligt att bruka heroin och stjäla. Det är inte olagligt att ha sex. För många människor är kanske kroppen det enda de har av värde, det enda de KAN sälja. I en sådan situation funkar det inte att bestraffa människor som säljer sin kropp. De flesta som säljer sex är nämligen inte som TS - de har inte ett val, ett jobb att sluta. Många har dessutom varit utsatta för övergrepp under sin barndom och säljer sex för att de tror att det är det enda de duger till. Vi pratar alltså om till största delen psykiskt sjuka och ekonomiskt samt socialt utsatta individer. Varför vill du sätta dessa människor i fängelse?
För övrigt så har man väl kommit fram till att det är fler män som säljer sex än kvinnor? Till antalet, alltså. När det kommer till tid, så säljer sig kvinnor ofta längre och mer systematiskt.