Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?

Jag skulle också behöva svar på den frågan. Jag är väl inte riktigt i samma situation som du, men jag är lesbisk och funderar på om jag ska ge bisexuella tjejer en chans. När jag ska dejta en tjej väljer jag bort bisexuella, och väljer endast lesbiska tjejer. Just för att jag (som du också sa) känner att jag inte kan tillfredställa alla deras behov. Jag är väl rädd för att inleda ett förhållande med en tjej som är bi, och att hon sedan en dag säger att hon saknar att ha sex med en man, eller att hon skulle vilja testa ligga med en man.

• Anonym (hmm)

Men du skrev i trådstarten att han skulle vilja testa på att ligga med en annan man. Vill han det även om ni inleder ett förhållande? Har han frågat dig hur du ser på detta?

• Anonym (hmm)
    Anonym (osäker tjej) skrev 2014-05-16 23:37:21 följande:
    Detta om att ha sex med killar var något han tog upp och pratade mer om när vi bara var vänner. 

Numera upplever jag att han helst vill undvika att prata om bi-grejen helt och hållet. Jag försöker närma mig frågan försiktigt eftersom detta ändå är något vi måste diskutera. Men jag vill verkligen inte att han ska börja känna att jag pushar honom och kräver svar, särskilt när jag vet att han har skämts länge för sina bi-tankar och inte har accepterat den sidan hos sig själv fullt ut.
    Jo, det är ju en viktig grej att diskutera. Är han medlem på något forum? Tex QX? Har han provat att aktivt söka efter en kille att ligga med?

Skulle du kunna tänka dig att ge honom ett "frikort"?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (osäker tjej) skrev 2014-05-17 00:25:01 följande:
    Inte vad jag vet . Om så är fallet kan jag bara hoppas att han kommer till mig och berättar när han känner sig redo och inte ligger med någon i smyg.

Otroligt kluven i den här frågan.

Som de flesta utgår jag alltid från mig själv och mina egna erfarenheter när jag reflekterar över något, och sex har alltid varit något väldigt känslomässigt för mig; jag vill bara ligga med personer som jag är kär i och kan inte riktigt relatera till något annat. Självklart inser jag dock att människors relation till sex skiljer sig enormt mycket och att det för vissa inte skapar samma emotionella band. Så det är snarare hans upplevelse jag måste utgå ifrån.

Men helt ärligt tror jag att jag förmodligen är för osäker i mig själv för att stå ut med vetskapen att han njuter av sex med andra människor. Även om det inte betyder detsamma för honom som det gör för mig så skulle jag nog ändå bli svartsjuk.

Hur känner du själv ang frikort? Skulle du låte en eventuell bi-flickvän få ha sex med en kille om hon uttryckte en sån önskan? (om det var ett rent sexuellt behov och inga känslor inblandade).
    Nej, jag väljer bort bisexuella tjejer av den anledningen att jag skulle aldrig kunna ge min flickvän ett frikort. Sen är jag en aning tja, vad ska jag kalla det? Svartsjuk kanske? Ingen får röra min tjej, haha.

Efter att ha läst Lykantrophonas kommentar vill jag ändå lägga till att jag förstår att bisexuella tjejer kan hålla sig till en person och ha en monogamt förhållande. Men fine, jag ser att mina kommentarer är bifobiska. Dock säger jag aldrig dessa grejer till en bisexuell.

Svar på tråden Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?