Anonym (osäker tjej) skrev 2014-05-17 00:25:01 följande:
Inte vad jag vet . Om så är fallet kan jag bara hoppas att han kommer till mig och berättar när han känner sig redo och inte ligger med någon i smyg.
Otroligt kluven i den här frågan.
Som de flesta utgår jag alltid från mig själv och mina egna erfarenheter när jag reflekterar över något, och sex har alltid varit något väldigt känslomässigt för mig; jag vill bara ligga med personer som jag är kär i och kan inte riktigt relatera till något annat. Självklart inser jag dock att människors relation till sex skiljer sig enormt mycket och att det för vissa inte skapar samma emotionella band. Så det är snarare hans upplevelse jag måste utgå ifrån.
Men helt ärligt tror jag att jag förmodligen är för osäker i mig själv för att stå ut med vetskapen att han njuter av sex med andra människor. Även om det inte betyder detsamma för honom som det gör för mig så skulle jag nog ändå bli svartsjuk.
Hur känner du själv ang frikort? Skulle du låte en eventuell bi-flickvän få ha sex med en kille om hon uttryckte en sån önskan? (om det var ett rent sexuellt behov och inga känslor inblandade).
Nej, jag väljer bort bisexuella tjejer av den anledningen att jag skulle aldrig kunna ge min flickvän ett frikort. Sen är jag en aning tja, vad ska jag kalla det? Svartsjuk kanske? Ingen får röra min tjej, haha.
Efter att ha läst Lykantrophonas kommentar vill jag ändå lägga till att jag förstår att bisexuella tjejer kan hålla sig till en person och ha en monogamt förhållande. Men fine, jag ser att mina kommentarer är bifobiska. Dock säger jag aldrig dessa grejer till en bisexuell.