Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?
Hej!
Jag har kärat ner mig i en kille som berättade för mig att han förmodligen är bisexuell när vi fortfarande befann oss på vänskapsstadiet. Nu har något börjat växa fram mellan oss och jag har fått vissa funderingar över hans sexualitet som jag oroar mig lite över. Osäker på om jag vågar satsa på ett förhållande med den här killen eller inte.
Han säger att han aldrig har blivit kär i en kille men tänder på tanken av att ha sex med män och ser det som något han definitivt måste testa minst en gång i livet. Han kan tycka att killar är snygga men har bara varit i relationer med tjejer och menar att han inte blir kär i killar. Dock är vi fortfarande ganska unga så jag har förståelse för att hans inställning till det senare kan komma att förändras med tiden. Jag oroar mig helt enkelt för att han ska upptäcka att han egentligen är mer åt homo-hållet än vad han hittills vågat utforska, och då inte längre kan känna att jag som tjej är tillräcklig i det långa loppet.
Nu till min fråga (framförallt riktad till alla bisexuella på det här forumet): Kan en bi-kille/person som bara blir känslomässigt attraherad av det motsatta könet, men har större sexuell aptit på någon av samma kön, någonsin bli helt tillfreds i en långsiktig monogam relation med en tjej/motsatta könet? Han kollar nästan enbart på gayporr t.ex och jag föreställer mig att de mer "förbjudna" fantasierna och sexuella behoven alltid har starkast dragningskraft.
Även om han kommer att älska mig som människa och njuter fullständigt av att han sex med mig så kommer jag aldrig att kunna tillfredställa ALLA hans sexuella behov. Det är en sak att alla bisexuella inte behöver vara med både tjejer och killar samtidigt för att vara nöjda, det förstår jag, men att aldrig någonsin igen få uppleva sex med den andra könet (motsatta till sin partner) kan väl omöjligen vara realistiskt?
Ursäkta om jag ställer en massa korkade frågor nu, men detta är något som verkligen tynger mig och tankar som jag inte kan yttra för någon annan. Allra minst för honom i nuläget. Jag har nämligen varit helcool med hans bi-avslöjande redan från starten och uppmuntrat honom att utforska och lära känna sig själv sexuellt till 100 procent. Detta var dock innan vi upptäckte att vi hade fått känslor för varandra och nu börjar jag som sagt ifrågasätta och tvivla på om detta kan fungera i längden.
Hoppas någon vill ge lite input!
Tack på förhand.