• Anonym (ml)

Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?

Anonym (hmm) skrev 2014-05-16 22:18:41 följande:
    Jag skulle också behöva svar på den frågan. Jag är väl inte riktigt i samma situation som du, men jag är lesbisk och funderar på om jag ska ge bisexuella tjejer en chans. När jag ska dejta en tjej väljer jag bort bisexuella, och väljer endast lesbiska tjejer. Just för att jag (som du också sa) känner att jag inte kan tillfredställa alla deras behov. Jag är väl rädd för att inleda ett förhållande med en tjej som är bi, och att hon sedan en dag säger att hon saknar att ha sex med en man, eller att hon skulle vilja testa ligga med en man.
    Min erfarenhet  är att det brukar sluta med att bisexuella tjejer i slutändan väljer en man. Inget fel i det, men för att skydda mig själv väljer jag också bort dessa tjejer. Tråkigt men sant.
  • Anonym (ml)
    lykantrophona skrev 2014-05-17 01:30:44 följande:
    Du tror inte det handlar om:
    1. Ren sannolikhet. Det är större sannolikhet för en bi-tjej att träffa en kille som gillar tjejer, än en tjej som gillar tjejer. Utbudet är större helt enkelt.
    2. Bifobin som bisexuella träffar på bland homosexuella skrämmer bort dem från att söka sig till sådana kretsar.
    3. Nu när du väl blivit övertygad om ett mönster så kommer du ihåg det som bekräftar mönstret.

Gudars... alla dessa vuxna kvinnor då, som när de redan är gifta med en man inser att de fallit för en kvinna, skiljer sig och börjar om i ett samkönat förhållande?

Du ställer bra frågor. 
    1. Det är säkert en kombination av det och att det faktiskt är enklare att vara tillsammans med en kille. Man passar in i normen. Kunde jag välja så skulle och också ta den vägen. 
    2. Jag umgås inte i nåt gaycomunity utan har träffat mina partners via jobb och vänner. 
    3. Mycket möjligt. Innebär ändå att jag drar öron åt mig. Men det gör jag om nån har värderingar som jag vet krockar med mina egna osv...
    4. De var helt enkelt inte kära. 

Och de gifta som gör en helomvändning. Jag skulle hålla mig borta från dem med. 
Svar på tråden Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?