Långsiktigt monogamt förhållande med en bisexuell partner?
[quote=76965410][quote-nick]Anonym (Bikille) skrev 2016-09-13 00:33:58 följande:[/quote-nick]Hej, jag kände igen mig enormt mycket. Förutom att jag är kille. Har det löst sig för er?
Jag ville ju så gärna ha barn, så jag har alltid undvikit killar. Ett sådant förhållande leder ju inte till barn. Dessutom är det praktiskt att vara med en tjej, och man slipper ju fördomar och diskriminering.
Nu sitter man precis som du med sambo o barn, men känner sig väldigt lockad av killar. Det känns mer som att vi allt mer är goda vänner och ett bra team som föräldrar.
Jag tror inte att det hänger ihop med att jag är bisexuell, och jag har varit henne trogen i 15år.
Frågan är om mitt sug efter killar dämpas om jag har sex med nån kille, eller om det leder till att förhållandet tar slut. Nån bisexuell som känner igen sig, och tror sig veta svaret på min fundering? Jag skulle aldrig vara otrogen, det skulle i sådana fall ske med tjejens godkännande.[/
Bisexuell kvinna här som inte vet svaret på dina funderingar men däremot kan leva mig in i situationen. Jag tror, som svar till ts. iinte att vi som bisexuella är mer benägna att vara otrogna, respekten för och lojaliteten gentemot partner är väl densamma oavsett om man tänder på ett kön eller båda..
Däremot föreställer jag mig att det måste vara jobbigt att ha dragningen och nyfikenheten men aldrig ha utforskat den? Jag har haft tur såtillvida att jag haft relationer med både män och kvinnor och för mig är därför attraktionen tlll kvinnor (är i en relation med en man nu) inte mer dramatisk eller "farlig" än den gentemot alla män jag tänker på men inte har sex med eftersom jag valt att leva monogamt.
Bikille: har du diskuterat trekant som en möjlighet med din sambo? Om nej, för det på tal!
.