Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Sjukskriven åka utomlands?

Självklart så kan du åka utomlands. Du ansöker på försäkringskassans sida (eller blankett var det på förr), om att du ska åka utomlands. 
    Jag var själv hemma under lång tid efter en operation i handen och det var inga som helst problem att åka utomlands och fortsätta ha betalt från försäkringskassan. 
    Tror att det är så att om dom "nekar" så innebär det att du inte får betalt från dom. 
    Skulle du åka utan att meddela dom och det då skulle hända dig något så gäller inte försäkringar som det ska. 

• Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 18:36:34 följande:

Det ska till väldigt mycket för att få åka utomlands vid sjukskrivning.
    Jag var två veckor till Bulgarien Sunny  Beach som sjukskriven efter en operation i handen, inga som helst problem. Jag fyllde i blankett vart man reste och med vem och syftet med resan. Fick svar efter några dagar att det var helt okej att åka.
    Varför skulle det krävas mycket? 
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:01:23 följande:

Inget felaktigt svar alls.
    Ditt första inlägg är fel. Jag har som sagt åkt utomlands som sjukskriven. Varför envisas du. 
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:27:46 följande:

Man talar om för fk att man under denne veckan inte behöver sjukskrivning efterdom man ä såpass frisk att msn kan åka utomalnds.
    Men kära nån vad är det du inte förstår? Om du är sjukskriven och inte klarar dina arbetsuppgifter men ansöker om att åka utomlands en veckan (eller vad det nu är) är man frisk då? 
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:32:00 följande:

Sjuk är man ju inte iallfalö....
    Du har svårt att ta in information märker jag.  För att du ska tro på det som skrivs så ring du f-kassan och hör efter.
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:36:09 följande:

Nej. Har du?
    Åter igen, jag har varit sjukskriven och varit utomlands och haft kvar ersättningen. Så ditt första inlägg är fel - punkt!
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:38:01 följande:

Ja? Ts har foglossning, denne kan förvärras av att åka utomlands inte bli bättre.
    Du är utbildad läkare? 
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-18 19:41:02 följande:

Nej, varför ttrr du det?
    Usch, vilken energitjuv du är!
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-19 11:28:43 följande:

Arbetsgivaren kan säga upp arbetstagaren ändå.
    Knappast, vi är i Sverige vet du, det krävs mycket för att säga upp en anställd. 
    Eller visst kan man säga upp på grund av personliga orsaker men då kostar det. 
  • Anonym (M)
    Anonym (ÅKE INTE) skrev 2014-05-19 12:29:40 följande:
    fel !
    äR DET VÄL UNDERBYGGT OCH STYRKT KOSTAR DET UPPSÄGNINGSTIDEN.
    Jo men nu gällde mitt svar ett specifikt påstående. Om f-kassan och läkare anser att man klarar en resa så är inte det en anledning att ge någon sparken!
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-19 11:47:12 följande:

En arbetsgivare är inte så korkad han denne säger upp en person pga av en resa under sjukskrivningen.
  • Anonym (M)
    Sweet Sofia skrev 2014-05-19 13:30:26 följande:

Så du menar att en arbetsgivare är så korkad?
    Nej men allt du skriver är mycket korkat. För korkat för att vara sant. 
Svar på tråden Sjukskriven åka utomlands?