Vad alla är missunsamma. Nu har jag själv inte haft foglossning, men har vänner som haft det och det kunde slå olika.
Självklart är det helt annorlunda och inte ens i närheten av ansträngning att vara en vecka på ett hotell med all servat.
Visst själva flygresan kan vara tuff, men den är ju bara några timmar, sedan är det vila.
Nu är Sverige långt, så en resa från Kiruna till Malmö motsvarar en resa från Malmö till Rom ungefär. Så enligt vissa är det helt OK att resa över 100 mil, så länge man befinner sig inom den svenska gränsen, och säkert är det helt OK att åka på ett SPA (med flera timmars resa för att komma dit).
Men om man vill åka till medelhavet, få lite värme och verkligen vila en vecka, då är det tabu,
Om man har ett såpass så lätt arbete att det är tyngre, tuffare (mentalt eller fysiskt) än att tilbringa en vecka på hotell med full service, då skulle jag nog säga att man har det väldigt, väldigt bra.
Jag har aldrig varit med om ett arbete som är lika soft som att slöa en vecka på ett hotell i ett medelhavsland